Arbetsförmedlare

Arbetsbeskrivning

Vågar du bära ett av Sveriges viktigaste uppdrag?

Arbetsförmedlingen i Åre/Järpen behöver en ny medarbetare som kommer att ge service åt Åre kommun med kontor i Järpen. Vi erbjuder ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete med många kontakter i en dynamisk organisation. Arbetsförmedlingen erbjuder goda anställningsvillkor som bl. a flextid, bra semesteravtal och friskvård

Arbetsförmedlingen befinner sig mitt i ett stort och viktigt förnyelsearbete, därför letar vi efter dig som vill vara med på vår förändringsresa. Den innebär ökat fokus på större mervärde för både kunderna och myndigheten. En viktig del i vårt förnyelsearbete handlar om att utveckla relationerna med arbetsgivare och att hjälpa företag att på ett effektivt sätt hitta rätt kompetens. Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se 
Som arbetsförmedlare kommer du att möta både arbetsgivare och arbetssökande. Du arbetar gärna självständigt, men samarbetar också lätt med andra både i och utanför organisationen. Du tycker om att jobba med individer i förändring, är kundorienterad och trivs med att arbeta i en kundintensiv miljö. När du möter dina kunder kartlägger och identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service utifrån Arbetsförmedlingens tjänsteutbud och matchar till arbete. Det är viktigt att du aktivt etablerar och utvecklar kontakter med arbetsgivare och marknadsför Arbetsförmedlingens tjänster.

Du kommer dagligen att behöva dokumentera ditt arbete och arbeta med administration i våra system, vilket innebär att det är bra om du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete för att trivas i rollen. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet.

De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar.

Kompetenskrav


• Krav ställs på högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare


• Goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2 års arbetslivserfarenhet
• Förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat Förmåga att se möjligheter i ditt arbete
• God samarbetsförmåga
• Goda användarkunskaper i Word, Internet och E-post. Grundläggande kunskaper i Excel och Power Point.
• Mycket goda kunskaper att på svenska kommunicera i tal och skrift, samt ha hög läsförståelse.
• B-körkort.

Meriterande är:

Genomförd basutbildning för arbetsförmedlare.
Ett brett nätverk på den lokala arbetsmarknaden
Erfarenhet av arbete med människor med olika förutsättningar Erfarenhet av samverkan med andra parter/myndigheter Erfarenhet av marknadsföring/försäljning av idéer och/eller tjänster Förhandlingsvana Förmåga att självständigt prioritera och strukturera ditt dagliga arbete Andra språkkunskaper än svenska samt erfarenhet av olika kulturer

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett ålder, kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning eller sexuell läggning. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan och Anställning
Vikariat på heltid till och med 180501 med eventuell förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Järpen.

Välkommen med din ansökan senast den 1 mars 2017. Märk din ansökan med diarienummer Af-2017/0008 4468 . Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. När du skickar din ansökan kommer du att få besvara några elektroniska frågor.

Om du kallas till intervju sker det elektroniskt – ange därför giltig e-postadress.

(Vänligen undanber vi oss samtal från annonsförsäljare gällande denna annons.)

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 15 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023