OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen Ängelholm, som omfattar kommunerna
Båstad, Ängelholm och Örkelljunga och för närvarande har 35 medarbetare söker
Arbetsförmedlare.
Arbetet innebär
Som arbetsförmedlare kommer du att möta både arbetsgivare
och arbetssökande. Du arbetar gärna självständigt, men samarbetar också lätt
med andra både i och utanför organisationen. Du tycker om att jobba med
individer i förändring, är kundorienterad och trivs med att arbeta i en
kundintensiv miljö. När du möter dina kunder kartlägger och identifierar du
deras behov och erbjuder dem hjälp och service
utifrån Arbetsförmedlingens tjänsteutbud. Det är viktigt att du aktivt
etablerar och utvecklar kontakter med arbetsgivare och marknadsför Arbetsförmedlingens
tjänster.
Du kommer dagligen att behöva dokumentera ditt arbete och
arbeta med administration i våra system, vilket innebär att det är bra om du
har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete för att
trivas i rollen. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa
upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av
arbetet.
De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras.
Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya
förutsättningar.
Kompetenskrav
högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng
enligt tidigare system) alternativt innehar du eller har tidigare haft
anställning som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper
om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens
krav på arbetsförmedlare
goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2
års arbetslivserfarenhet
förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter
god samarbetsförmåga
mycket goda kunskaper i att på svenska kommunicera i tal,
skrift samt hög läsförståelse
B-körkort.
Meriterande är;
om du har ett brett nätverk på den lokala arbetsmarknaden
erfarenhet av arbete med människor med olika behov samt
fördjupad kunskap om personer med olika funktionsnedsättningar
erfarenhet av samverkan med andra parter/myndigheter, att
hålla samman processen kring arbetslivsinriktad rehabilitering.
erfarenhet av marknadsföring/försäljning av idéer och/eller
tjänster
förhandlingsvana
förmåga att själv prioritera och strukturera ditt dagliga
arbete
andra språkkunskaper än svenska samt erfarenhet av olika
kulturer
gärna erfarenhet av olika coachningstekniker.
Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig
i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga
egenskaper.
Anställning och ansökan
Tillsvidareanställning eller visstidsanställning t o m
2014-12-31 på heltid, med tillträde snarast och placering i Ängelholm, men även
tjänstgöring i Båstad och Örkelljunga ingår.
Välkommen med din ansökan senast söndagen
den 30 mars 2014. Du ansöker genom att
klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning
och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker
arbetet.