OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen i Kristianstad har för närvarande 120
medarbetare i Kristianstad och Broby.
Som arbetsförmedlare kommer du att möta både arbetsgivare
och arbetssökande. Du arbetar gärna självständigt, men samarbetar också lätt
med andra både i och utanför organisationen. Du tycker om att jobba med individer
i förändring, är kundorienterad och trivs med att arbeta i en kundintensiv
miljö. När du möter dina kunder kartlägger och identifierar du deras behov och
erbjuder dem hjälp och service utifrån Arbetsförmedlingens tjänsteutbud.
Det är viktigt att du aktivt etablerar och utvecklar
kontakter med arbetsgivare och marknadsför Arbetsförmedlingens tjänster.
Du kommer dagligen att behöva dokumentera ditt arbete och
arbeta med administration i våra system, vilket innebär att det är bra om du
har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete för att
trivas i rollen. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa
upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av
arbetet.
De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras.
Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya
förutsättningar.
Kompetenskrav:
högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt
tidigare system) alternativt innehar du eller har tidigare haft anställning som
arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag
samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på
arbetsförmedlare
goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2
års arbetslivserfarenhet
förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter
god samarbetsförmåga
mycket goda kunskaper i att på svenska kommunicera i tal,
skrift samt hög läsförståelse
B-körkort
Meriterande är;
om du har ett brett nätverk på den lokala arbetsmarknaden
erfarenhet av arbete med människor med olika behov samt
fördjupad kunskap om personer med olika funktionsnedsättningar
erfarenhet av samverkan med andra parter/myndigheter, att
hålla samman processen kring arbetslivsinriktad rehabilitering.
erfarenhet av marknadsföring/försäljning av idéer och/eller
tjänster
förhandlingsvana
förmåga att själv prioritera och strukturera ditt dagliga
arbete
andra språkkunskaper än svenska samt erfarenhet av olika
kulturer
gärna erfarenhet av olika coachningstekniker.
Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig
i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga
egenskaper.
Anställning och ansökan
Anställningen är tillsvidareanställning på heltid, men
arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders
provanställning vid nyanställning och tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som
utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för
alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller
uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.
Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
(Vänligen undanber vi oss samtal från annonsförsäljare
gällande denna annons.)
Välkommen med din ansökan senast söndagen den 11 maj 2014.
Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Det ingår i ansökan att
besvara ett antal urvalsfrågor Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning
och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker
arbetet.