Arbetsförmedlare

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusen­tals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbets­givare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelse­arbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsam­mans med våra 12 500 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka syssel­­sättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Vi strävar efter en öppen myndig­hets­kultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kun­skap­en om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra.

Arbetsförmedlingens mål är att vara navet på arbetsmarknaden. Är du rätt person att hjälpa oss att nå dit?

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss.html.

Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Sollefteå är en av sju nationella kundtjänster inom arbetsförmedlingen. Arbetet som arbetsförmedlare vid Kundtjänst innebär att ge arbetsgivare, arbetssökande och allmänhet över hela landet kvalificerad och snabb arbetsförmedlingsservice via telefon, e-post och internet. Arbetet omfattar ärendehandläggning, information, rådgivning och innebär bl a att bistå arbetsgivare i deras rekryteringsprocess, att matcha arbetssökande mot arbete och att coacha dem i deras arbetssökande.

Du ska ha god förmåga att kommunicera med människor, företrädesvis via telefon. Du känner dig bekväm med att kombinera service via telefon med att följa och informera om lagar och förordningar. I arbetet ingår att snabbt identifiera kundens behov och ge det som behövs utifrån Arbetsförmedlingens uppdrag. Våra möten med kunder ska präglas av ett positivt bemötande, respekt och tydlighet, allt enligt Arbetsförmedlingens värdegrund.

Våra öppettider är måndag till fredag kl 08.00-20.00 och lördag till söndag kl 09.00-16.00. Vi arbetar med önskeschema och dina arbetstider kan förläggas till såväl dagtid som kvällar och helger. Vårt arbete bedrivs i öppet kontorslandskap.

Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration i våra systemstöd och ställer krav på att du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete. Att tolka och tillämpa regelverket och informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. Som arbetsförmedlare arbetar du självständigt, men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen.

De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar.

Kompetenskrav


• Krav ställs på högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare
• minst 2 års arbetslivserfarenhet
• mycket god analytisk förmåga
• Förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
• God samarbetsförmåga
• God kommunikativ förmåga

Tidigare erfarenhet av kundkontakter på distans, exempelvis via telefon, e-post, chatt är meriterande, liksom erfarenhet av marknadsföring och/eller försäljning av idéer och/eller tjänster.

Goda kunskaper i någon/några av följande språk; tigrinja, arabiska, somaliska och ryska är också meriterande. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra officiella minoritetsspråk.

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Anställningen är allmän visstidsanställning på heltid som längst till 151231 i första hand men med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning och ålder.

Ansökan Välkommen med din ansökan, vilken skall vara inkommen senast 150407. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi vill också att du svarar på ett antal frågor i samband med din ansökan. I processen kan screeningtest komma att användas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 mars 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023