Arbetsförmedlare Af Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi sammanför tusentals arbetssökande med arbetsgivare och har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken, för att vara med och bidra till att ökad sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Vi har inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en effektivare och modernare myndighet och söker dig som vill vara en del av utvecklingen. Dagens teknikutveckling skapar nya förväntningar hos våra kunder och det ställer krav på oss som myndighet att öka vår service och tjänsteleverans via digitala kanaler.

Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Östersund är en av sju nationella kundtjänster som ger kvalificerad service genom distansmöten med ett nationellt perspektiv. Inom kort kommer Arbetsförmedlingen Kundtjänst erbjuda arbetssökande och arbetsgivare en utökad möjligheter att få förmedlingsservice via distansmöten. Vi söker nu ett antal arbetsförmedlare som vill vara med och arbeta i en spännande myndighet i ständig och digital utveckling. Är du vår nya kollega?

Arbetet innebär att ge arbetsgivare, arbetssökande och allmänhet kvalificerad och effektiv arbetsförmedlingsservice via distansmöten och digitala kanaler. T ex att ge arbetsgivare stöd i deras rekrytering, identifiera arbetssökandes behov och matcha mot arbete.

Du kommer arbeta processinriktat med både arbetsgivare och arbetssökande med stöd via webbtjänster, dokumentation och administration i våra systemstöd. Du behöver ha förmågan att arbeta med en kund i en process, ha digital kompetens, skapa struktur och göra prioriteringar. Att ha förmåga att kommunicera med människor, ge god service, tolka och tillämpa regelverket, informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget. Vi är en politiskt styrd organisation i ständig förändring vilket ställer krav på din anpassning till nya omständigheter.

Våra förväntningar på dig Du ställer dig bakom och arbetar utifrån Af:s värdegrund, har ett respektfullt bemötande såväl intern som externt. Deltar aktivt i vårt förnyelsearbete, visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Värdesätter olikheter, förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra, är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan språkligt anpassa dig till situation och informationskanal

Kvalifikationskrav



Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 hp enl. äldre system), alternativt är/har du varit anställd som arbetsförmedlare på Af samt bedöms ha goda förutsättningar leva upp till dagens krav på förmedlare.



Goda kunskaper och intresse om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2 års arbetslivserfarenhet



Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse



Goda användarkunskaper i Word, Internet och E-post, grundläggande kunskaper i Excel och Powerpoint



Goda kunskaper i engelska i tal och skrift



Meriterande



Tidigare erfarenhet av kundkontakter via digitala kanaler och att hålla kundmöten på distans.



Utbildning inom och/eller erfarenhet av samtalsteknik



Övrigt

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Våra öppettider är måndag till fredag kl. 08.00-20.00 och lördag till söndag kl. 09.00-16.00. Vi arbetar med flexibel schemaläggning. Dina arbetstider kan förläggas till såväl dagtid som kvällar och helger beroende på verksamhetens behov. Vårt arbete bedrivs i öppet kontorslandskap.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Rekryteringsseminarier planeras att hållas 1 och 2/2 och ev. ytterligare ett datum i februari. Välkommen med din ansökan senast den 20/1 2017. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV och ett personligt brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 10 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl. avtal. Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023