Arbetsförmedlare Södra Hälsingland, Af Bollnäs

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusentals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbetsgivare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsammans med våra 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Du får jobba i en miljö där ledningen tydligt pekar ut riktningen och med medarbetare som vill vara med och diskutera och påverka. Vi strävar efter en öppen myndighetskultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra. Vi söker nu ett antal arbetsförmedlare till Södra Hälsingland, Ovanåker/Bollnäs/Söderhamn. Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss.html. Af Södra Hälsingland har ca 110 medarbetare och leds av en Arbetsförmedlingschef och 5 sektionschefer.

I arbetet som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. I din vardag möter du också arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov, erbjuder dem hjälp och service med målet att få ett arbete. Ett annat växande uppdrag som arbetsförmedlare är nyanländas etablering i Sverige. Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår att fortlöpande dokumentera och arbeta med administration i våra IT-system. De direktiv du arbetar utifrån kan snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du har struktur och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

Kvalifikationskrav



Lägst fullföljd 2-årig gymnasieutbildning.



Minst 2 års arbetslivserfarenhet i Sverige.



Mycket god förmåga att hantera administration i IT-system, god erfarenhet av dokumentation.



B-körkort

Rollen som arbetsförmedlare ställer krav på att du är/har



Intresserad av arbetsmarknadsfrågor dvs. håller dig uppdaterad med vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken, i omvärlden och lokalt inom dessa områden



Kundorienterad och inriktad på samverkan, du fokuserar på kunderna och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer



Proaktiv, självständig och tar ansvar för dina handlingar vilket påverkar verksamhetens resultat



Flexibel och ser möjligheter i förändringar samtidigt som du har långsiktigt perspektiv med fokus på helheten



Kommunikativ och lyhörd samt har god förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete



Målinriktad och gillar att uppnå goda resultat



God samarbetsförmåga, lagspelare som sprider god stämning och entusiasm

Meriterande



Kontakter och nätverk med företag och/eller offentlig förvaltning är meriterande. Erfarenhet av proaktiv, uppsökande verksamhet mot kund samt fysiska kundmöten



Erfarenhet av olika yrken och branscher



Lösningsorienterat- och relationsbyggande arbetssätt



Har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare

Övrigt



Stor vikt lägg vid personliga egenskaper eftersom du möter arbetssökande i en förändringssituation samt har kontakter med arbetsgivare. Anställningen är tillsvidare, heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde enligt ök. Af värnar om rekrytering fri från diskriminering, anser att olikheter berikar, strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald samt ser positivt på kunskaper i våra minoritetsspråk.

Välkommen med ansökan senast den 12 mars märkt med Dnr Af-2017/00086173. Vi tar emot ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga CV/P-brev med beskrivning din utbildning, erfarenhet. Bifoga/skanna även gymnasiebetyg, kopia av körkort samt intyg på 2 års arbetslivserfarenhet samt besvara ett antal frågor. Testverktyg kan förekomma.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell avtalsenlig lönesättning tillämpas
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023