Arbetsförmedlare till AF Kundtjänst Södertälje Globen

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, olika branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad i Sverige. Vi har inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Talar du arabiska, somaliska, tigrinja, persiska och/eller engelska och vill jobba som arbetsförmedlare i Södertälje?

Arbetsförmedlingen Kundtjänst Södertälje Globen är en av sju nationella kundtjänster inom Arbetsförmedlingen. Vi jobbar med att ge arbetsgivare, arbetssökande och allmänhet över hela landet kvalificerad och snabb arbetsförmedlingsservice via telefon och andra digitala kanaler. Vi arbetar bl a med uppföljning av aktivitetsrapportering, chatt till webbinarier, personligt webbmöte och från och med maj även inskrivning av arbetssökande på distans.

En stor del av vårt kontor arbetar även med etableringsuppdraget och vi besvarar samtal från sökande inom etableringsuppdraget på språken arabiska, persiska tigrinja, somaliska och ryska. Vi kommer under februari starta ett telefonval för sökande inom etableringsuppdraget som kan prata engelska/svenska.

I april kommer vi öppna en supportlinje för ett kompetenskartläggningsverktyg som kommer användas av asylsökande. Denna användarsupportlinje kommer besvaras på språken arabiska, somaliska, tigrinja, persiska och engelska.

Nu söker vi ett antal arbetsförmedlare med språkkunskaper i främst arabiska, somaliska, tigrinja, persiska och/eller engelska för att arbeta med de uppdrag vi beskrivit. I arbetet ingår mycket kommunikation och dokumentation på svenska.

Öppettider för kundtjänst är måndag till fredag klockan 08:00-20:00 och lördag till söndag klockan 09:00-16:00. Det innebär att du kommer arbeta efter ett önskeschema där dina arbetstider kan komma att förläggas dagtid, kvällar och helger.

Grundläggande kvalifikationskrav

•Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enlig tidigare system) alternativt är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.

•Minst två års arbetslivserfarenhet (ska redovisas tydligt i ditt CV)

•Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt mycket god läsförståelse.



Kompetenskrav för rollen

•Mycket goda kunskaper i något av de språk vi ger service på via etableringslinjerna - arabiska, somaliska, tigrinja, persiska och engelska.

•Goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle

•Goda användarkunskaper i Word, Internet och E-post. Grundläggande kunskaper i Excel och Powerpoint.

•Tidigare erfarenhet av arbete som mestadels utförts via telefon är meriterande.



Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är tillsvidare och vi tillämpar sex månaders provanställning. Eftersom du kommer arbeta med människor i förändring kommer vi att lägga mycket stor vikt vid din personliga lämplighet.

Ansökan
Du ansöker genom att registrera ett konto via länken nedan. Märk ansökan med diarienummer Af-2017/0007 7582 senast den 28 februari 2017.

Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Se även till att du besvarar tilläggsfrågorna som du finner där.

Var noga i ditt CV med att tydligt ange hur många högskolepoäng du har och hur lång tid du har arbetat så vi enkelt kan se om du uppfyller kraven. Bifoga även betyg/intyg som styrker att du uppfyller våra grundkrav på högskoleutbildning och 2 års arbetslivserfarenhet.

Kontaktpersoner

Åsa Holmberg, arbetsförmedlingschef 010-486 08 21

Sevasti Ioannidou, sektionschef 010-486 45 98

Berzani Anter, sektionschef 010-486 07 25

Bitte Sehlin, sektionschef 010-487 62 89

Ilyas Cicek, sektionschef 010-486 20 15

Lena Edberg Hadroli, sektionschef 010-487 33 78

Sofia Englund, rekryterare, 010-488 69 21

Monica Mörtzell, ST 010-487 29 02

Maged Hanna, SACO 010-486 15 48

Mari Nilsson, SEKO 010 – 487 23 36

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023