Arbetsförmedlare till enheten Personligt distansmöte i Södertälje

Arbetsförmedlare till enheten Personligt distansmöte i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Delar du Arbetsförmedlingens vision - Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa? Vill du vara med och göra skillnad på riktigt? Gillar du att ha många kundkontakter.

Hos oss finns alla möjligheter!

Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte finns idag på 17 orter i landet. Vårt uppdrag är att ge arbetssökande enhetlig, effektiv och kvalificerad service. Detta sker genom e-tjänster och personlig service via telefon men även via chatt, e-post, videosamtal och i sociala medier. Vi strävar efter att fler kunder ska få sin service via webb och telefon. Målet är att ge rätt service, i rätt tid och i rätt kanal.

Hos oss arbetar du inte ensam, vi sitter tillsammans på avskärmade platser i kontorslandskap och kan stötta varandra i arbetet. Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Det kan även finnas möjlighet att delvis arbeta på distans om din chef bedömer det lämpligt.

Vi har schemalagd arbetstid och våra öppettider är vardagar kl. 08.00-16.30.

Vi söker nu ett antal arbetsförmedlare till Södertälje.

 Arbetsuppgifter

Du kommer att ge service och stöd till arbetssökande från hela landet. I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med arbetssökande göra planeringar och överenskommelse för att gå vidare till arbete eller studier. Även beslutsfattande och administration är en stor del av arbetet, såsom att svara på frågor om det som rör arbetsmarknaden och att söka arbete.

Du är bra på att lyssna och prata med människor, ge god service och se möjligheter. Du kommer att tillämpa vårt regelverk vilket kräver att du snabbt kan ta till dig och förklara stora textmängder. Du är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan anpassa ditt språk till situation och kanal. Du arbetar utifrån vår värdegrund och

har ett respektfullt och positivt bemötande. Du jobbar effektivt i system och är bra på att fatta beslut. Arbetet är kundintensivt, dynamiskt och kräver hög grad av flexibilitet.

Kvalifikationer

- Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
- Minst två års arbetslivserfarenhet
- Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse

Vi söker dig som är

- Kundorientering: Är tillgänglig, serviceinriktad och samarbetar för att hitta flexibla lösningar, det vill säga lägger fokus på det som ger värde för kunden och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer.

- Analytisk förmåga: Har god förmåga att hantera komplex information, ser hur delar hänger ihop och ser din del i helheten. God förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete.

- Stabilitet: Lugn och stabil, behåller tron på din egen förmåga och har ett realistiskt perspektiv i pressade situationer. Behandlar människor med respekt och är tydlig med vårt uppdrag och våra erbjudanden.

- Målmedvetenhet: Sätter upp höga mål för dig själv utifrån organisationens behov och utmaningar. Är långsiktig, uthållig och kontinuerlig i ditt arbete att nå målen och tar ansvar för dina handlingar. Arbetar rättssäkert och skapar ordning och reda med god förmåga att planera och prioritera.

- Kommunikativ förmåga: Kommunicerar så att budskapet blir tydligt och lättförståeligt. Lyssnar aktivt, är mottaglig för kundens behov och kan bemöta argument. Får andra att känna sig respekterade.

Meriterande

- Erfarenhet av arbete med kundmöten i digitala kanaler
- Utbildning inom eller erfarenhet av att leda och föra olika typer av professionella samtal
- Behärskar något av språken somaliska, arabiska, persiska, tigrinja, engelska

Övrigt

Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vid tillsvidareanställning tillämpar Arbetsförmedlingen 6 månaders provanställning.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss och se gärna filmen om https://www.youtube.com/watch?v=fEkITsz6Wio&feature=youtu.be[SN1] 

Ansökan

Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem, välkommen med din ansökan senast 2022-04-19. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg om minst 180 hp/120 p. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester används i rekryteringen.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023