Arbetsförmedlare till Norra Västmanland Heby

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Läs mer om vårt uppdrag och vår myndighet på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

Arbetsförmedlingen Norra Västmanland Heby söker ett antal arbetsförmedlare till vårt kontor i Sala. I arbetet som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och arbetssökandes kompetens. I din vardag möter du arbetssökande som behöver stöd i att få arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service med målet att få ett arbete. Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår som en väsentlig del att dokumentera och arbeta med administration i våra IT-system. De direktiv du arbetar utifrån kan snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du har struktur och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

Kvalifikationskrav 


• Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alt. är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet, arbete minst på 50% under sammanlagt två år
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift, samt hög läsförståelse
• Intresse för arbetsmarknadsfrågor
• B-körkort

Kompetenskrav


• god kommunikativ förmåga
• god förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
• god samarbetsförmåga
• god förmåga att analysera, planera och prioritera 
• interkulturell förståelse
• kundorienterad -stabil och lugn i pressade situationer

Meriterande 


• God kännedom om arbetsmarknaden och kontakter med näringslivet utifrån ett lokalt perspektiv.
• Erfarenhet av kvalificerad uppsökande tjänsteförsäljning mot företag eller offentlig sektor.
• Erfarenhet av att arbeta med människor i förändringssituationer och/eller kris
• God muntlig kommunikation och läsförståelse i någon eller några av språken, engelska, arabiska, dari, franska, persiska, somaliska, sorani eller tigrinja
• Erfarenhet från utbildning/arbete med människor från olika kulturer

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med Af-2016/0021 1712 senaste den 18 augusti 2016. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. För att din ansökan ska vara komplett vänligen bifoga CV inklusive bilagor som styrker 180/120 hp och 2 års arbetslivserfarenhet samt  ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet och vad du kan bidra med till vår verksamhet.  Vi vill också att du svarar på samtliga frågor i samband med din ansökan.

Kontaktuppgifter

Robert Sivars Karlsson, 010-4865536, Sektionschef

Linn Al-Hakeem, 010-4882371, ST

Lotta Nilsson, 010-4867599, Saco

Johan Rosengren, 010-4869011, SEKO

Åsa Viksten, 010-4863491, HR-partner

Emelie Olsson, 010-4888178, HR-partner

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023