Arbetsförmedlare till Regiongemensamma uppdrag Region Mitt

Arbetsförmedlare till Regiongemensamma uppdrag Region Mitt

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Till vår enhet Regiongemensamma uppdrag söker vi nu en arbetsförmedlare som ska arbeta i ett team som jobbar med Stöd till start av näringsverksamhet, samt omprövningsuppdrag gällande företag som uppbär stöd från Arbetsförmedlingen.

Enhetens uppdrag
Den Regiongemensamma enheten samlar regionövergripande uppdrag under samma tak. På enheten finns sammantaget fem sektioner som jobbar med uppdrag inom Kompletterande bedömning i förhållande till ohälsa eller funktionsnedsättning, Syn, Döv och Hörsel, Stöd till start av näringsverksamhet, kontroll av Skattefilen, samt Kriminalvårduppdraget på anstalt

Beskrivning av tjänsten
Som arbetsförmedlare inom Starta eget arbetar du med att ge stöd åt arbetssökande som har en affärsidé och är intresserade av att starta och driva ett företag. Du jobbar enligt rutiner och handläggarstöd och har ett nära samarbete med dina kollegor. Teamet har också i uppdrag att omhänderta omprövningsärenden från Skatteverket. Uppdraget utgår från pågående beslut där arbetsgivare har skatteskuld hos Kronofogden. Syftet är att förhindra felaktiga utbetalningar.

Teamet består av sju medarbetare som har sin placering på olika orter inom Region Mitt (i Region Mitt ingår: Dalarna, Västmanland, Södermanland, Gävleborg, Uppsala län, Örebro län och Värmland). Tjänsten kan även tillföras andra uppdrag enheten har eller kommer att få.

Grundläggande krav för tjänsten
- Högskoleutbildning om lägst 180 hp/120 p alternativt är du/har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen, samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
- Minst två års sammanlagd arbetslivserfarenhet på minst 50 procent.
- Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse.

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av handläggning inom offentlig sektor.
- Aktuell erfarenhet från arbete som arbetsförmedlare eller beslutshandläggare på Arbetsförmedlingen.
- Erfarenhet av myndighetsutövning. 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I detta uppdrag är det viktigt att du har ett öppet och flexibelt sinnelag. Du behöver vara stabil som person och trygg i dig själv.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning.

Placeringsort: Enligt överenskommelse bemannat kontor inom Region Mitt.

Din placering kommer att vara på någon av de orter inom det nya verksamhetsområdet Lokal Arbetsmarknad Region Mitt där Arbetsförmedlingen har kontor, tillika andra medarbetare placerade.

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-12-27 märkt Af-2022/0108 1118.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök”. Ladda upp ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 27 december 2022

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023