Arbetsförmedlare till Västerås

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till Sveriges utveckling och välstånd genom att vara delaktig i att fler människor har ett arbete att gå till och arbetsgivarna har den kompetens de efterfrågar? Det är en förlust varje dag en människa vill och kan arbeta utan att ha ett jobb att gå till. Inte bara för den enskilda, utan även för den arbetsgivare som har potential att växa om de hittar rätt person. Det har Sverige inte råd med. Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss.html

Vi i Västerås söker nu ett antal nya medarbetare som vill bidra till att förverkliga Arbetsförmedlingens vision - Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa. Vi söker nu nya medarbetare till Västerås. Västerås är Sveriges sjätte största kommun och har ca 146 705 invånare och Arbetsförmedlingen Västerås är en av landets större arbetsförmedlingar med drygt 160 anställda. Kontoret är indelat i åtta sektioner med en chef för varje sektion.

Arbetet innebär

Som arbetsförmedlare möter du både arbetsgivare och arbetssökande. Du arbetar gärna självständigt, men samarbetar också lätt med andra både i och utanför organisationen. Du tycker om att jobba med individer i förändring, är kundorienterad och trivs med att arbeta i en kundintensiv miljö. Arbetet kräver att du är trygg, stabil och har god självinsikt. När du möter dina kunder kartlägger och identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service utifrån Arbetsförmedlingens tjänsteutbud. Det är viktigt att du aktivt etablerar och utvecklar kontakter med arbetsgivare och marknadsför Arbetsförmedlingens tjänster. Då du är arbetsförmedlingens ansikte utåt måste du kunna skilja på ditt professionella- och privata liv.

Du dokumenterar dagligen och sköter administrationen i våra system, vilket innebär att det är bra om du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete för att trivas i rollen. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar.

Kvalifikationskrav


• Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet på heltid
• Goda kunskaper om och ett intresse för arbetsmarknaden och samhällsfrågor.
• Goda kunskaper i Word, internet och eposthantering.
• Goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skriftsamt har god läsförståelse

Meriterande



God kännedom av arbetsmarknaden och kontakter med näringslivet utifrån ett lokalt perspektiv



Genomgången basutbildning som arbetsförmedlare



Kunskap och erfarenhet av att samverka med myndigheter och andra parter



Erfarenhet av ärendehantering inom offentlig sektor



B-körkort



Övrigt

Anställningsformen är tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse.

Då du arbetar med människor i en förändringssituation, kommer vi att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med Af-2016/0047 1830, senast 2017-01-11. Ansök genom att godkänna villkoren nedan och besvara ett antal frågor samt bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker denna tjänst.


Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023