Arbetsförmedlingens IT-avdelning söker kvalificerade handläggare

Arbetsbeskrivning



Arbetsförmedlingens IT-avdelning söker kvalificerade handläggare
Att arbeta på Arbetsförmedlingen är att göra skillnad. Oavsett om du är arbetsförmedlare, systemutvecklare eller jobbar med support handlar din uppgift i grund och botten
om att hjälpa arbetsgivare att hitta arbetskraft och att ge arbetssökande stöd och inspiration på väg till ett nytt jobb.


Om Arbetsförmedlingen

Arbetsförmedlingen finns på 350 platser i Sverige och totalt arbetar ca 12.500 personer inom myndigheten. Arbetsförmedlingens IT-avdelning ansvarar för all IT-relaterad verksamhet.
IT-avdelningen har idag cirka 300 anställda och sysselsätter totalt drygt 450 personer för sin verksamhet, huvudsakligen i Stockholm.

På Enheten Servicedesk som ingår i IT-avdelningen arbetar idag ca 60 medarbetare på 5 olika orter med support till interna och externa användare av IT-Avdelningens levererade tjänster.

Nu söker vi två medarbetare till vår Servicedesk i Härnösand.

Som medarbetare på Arbetsförmedlingens Servicedesk


Blir du en värdefull funktion för såväl arbetsgivare, arbetssökande som kollegor på Arbetsförmedlingen.
Bidrar du till att skapa en attraktiv arbetsplats där Arbetsförmedlingens uppdrag och dess betydelse för arbetsmarknad och samhälle står i centrum.
Vill du arbeta med att ge kunden service och tycker om att arbeta i en kundorienterad miljö.
Har du välgrundade och tydliga värderingar och kan arbeta utifrån Arbetsförmedlingens värdegrund.


Arbetsuppgifter

Du ingår i ett Servicedeskteam som svarar via telefon/mail gentemot IT-avdelningens slutanvändare. Servicedesks öppettider är idag
07:00 -18:00 vardagar, detta innebär att dina arbetstider kommer att variera under veckorna.
I vår first-line kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att ta emot och registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem samt lösa olika
typer av incidenter och förfrågningar enligt beslutade arbetsrutiner.


Du har:

- Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning.
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet inom first- eller secondline support via telefon.
- Goda generella IT-kunskaper inom hårdvara och programvara, PC, kringutrustning och operativsystem
-Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande är om du har

-Utbildning inom IT
-Erfarenhet av support inom ramen för ITIL
- Kunskap om Arbetsförmedlingens verksamhet och organisation.
-Ytterligare språkkunskaper inom tex. Tigrinja, Somaliska, Ryska, Persiska eller Arabiska
då en del av våra användare inte har Svenska som modersmål
Som person är du flexibel, social, stresstålig, har god samarbetsförmåga och du tycker om att arbeta i team. Du har ett stort intresse för IT och tycker
att förändringar är inspirerande och utvecklande. Du är en serviceinriktad, effektiv problemlösare, en god lyssnare och du tycker det är roligt med kundkontakter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är tillsvidare på heltid, sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde snarast enligt överenskommelse med placering i Härnösand.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge likamöjligheter för alla.
Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande, identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 2014-01-08. Ange diarienummer Af 2.3 2013/440633 på ansökningshandlingarna.
Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Fyll i formuläret. När du skickar din ansökan kommer du även att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt.
Ange två tillfrågade chefsreferenser i ansökan.
Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett Personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Schema och Helg , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 december 2013

Liknande jobb


Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

1 juni 2024

1 juni 2024

1 juni 2024