Arbetsgivarcenter söker arbetsförmedlare

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi Arbetsförmedlare till branschteamen och de rikstäckande uppdragen
Arbetsgivarcenter är en länsövergripande verksamhet där man arbetar bland annat med branschteam för att hitta rätt medarbetare.Vi erbjuder en rad tjänster inom rekrytering till arbetsgivare i hela Stockholms län och är indelade i branschteam med fördjupad kunskap inom yrkesområdena besöksnäring, bygg & fastighet, ekonomi, administration & IT, handel & service, pedagogik, transport & logistik, industri & verkstad samt vård & omsorg.

Vi arbetar även med rikstäckande uppdrag


• Sverige tillsammans & 100-klubben
Samarbete med arbetsgivare som vill hjälpa till med att förbättre nyanländas etablering.
• Rikstäckande kunder
Samarbete med arbetsgivare som har rekryteringsbehov av nationell eller regional karaktär.
• Snabbspår
Snabbare vägar in på arbetsmarknaden för nyanlända som har utbildning och yrkeserfarenhet i bristyrken.
• Praktik i staten
Praktikplatser inom statliga myndigheter för utsatta grupper på arbetsmarknaden.
• Moderna beredskapsjobb i staten
Subventionerande arbeten inom statliga myndigheter för utsatta grupper på arbetsmarkanden.

Vi söker nu arbetsförmedlare som ska arbeta i branschteamen och med rikstäckande uppdrag.

I rollen som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare i hela Stockholms län, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. Du tillgodoser arbetsgivarnas rekryterings- och kompetensbehov genom att bland annat göra arbetsgivarbesök där fokusen ligger på att matcha sökande mot lediga tjänster. En annan del i arbete handlar om att anordna rekryteringsmässor samt tillsätta lediga platser i samarbete med lokala kontor. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med höga krav på servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

Kompetenskrav


• Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har du varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen.
• 2 års arbetslivserfarenhet på minst halvtid.

Meriterande:


• Fem års sammanhängande arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet från rekryterings- eller bemanningsföretag.
• Egen erfarenhet av att driva företag eller på annat sätt skaffat kunskap och förståelse för företagares villkor, om en eller flera branscher.
• Erfarenhet av kvalificerad uppsökande tjänsteförsäljning gentemot företag och/eller offentlig sektor.
• Kunskap om sociala medier och hög IT-mognad
• God kännedom av arbetsmarknaden och kontakter med näringslivet.

Rollen som arbetsförmedlare ställer krav på att du bl. a är


• Professionell, inspirerande och förtroendegivande
• Intresserad av arbetsmarknadsfrågor, d.v.s. du håller uppdaterad med vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden.
• Kundorienterad och inriktad på samarbete, du lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer.
• Proaktiv, självständig och tar ansvar för dina handlingar vilket påverkar verksamhetens resultat.
• Kommunikativ och lyhörd samt har god förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete.

Eftersom du kommer att arbeta med att möta arbetsgivare med rekryteringsbehov, lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt:
Anställningen är på heltid med tillträde snarast möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan, ange ref nr Dnr Af-2017/0010 74 76 vilken skall vara inkommen senast den 15 mars 2017. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Kontaktpersoner:
Elin Åkerström, Rekryterare 010-488 69 20
Johanna Sjödin Sektionschef, Rikstäckande uppdrag 010-488 50 63
Kristina Svensson, Sektionschef, branschteam 010-487 01 76   
Charlotte Suarez Mazar, ST 010-487 33 82
Therése Ekbäck, SACO, 010-486 80 03

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023