Arbetsgivarverket söker erfaren utvecklingsstrateg

Arbetsgivarverket söker erfaren utvecklingsstrateg

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med strategisk verksamhetsutveckling, verksamhetsstyrning och strategiskt stöd till Arbetsgivarverkets generaldirektör? Vi söker en erfaren utvecklingsstrateg som tillsammans med ledningsgruppen och övriga medarbetare vill fortsätta utveckla verksamheten, samordna och stödja de statliga arbetsgivarnas arbetsgivarpolitiska mål.

Dina arbetsuppgifter
Som erfaren utvecklingsstrateg på Arbetsgivarverket arbetar du på uppdrag av och rapporterar till generaldirektören och ingår i ledningsgruppen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att stödja, initiera, driva och samordna det interna långsiktiga utvecklingsarbetet så att Arbetsgivarverket fortsatt med ännu högre kvalitet kan stärka de statliga arbetsgivarnas möjligheter att bedriva en effektiv och välfungerande verksamhet.

Det handlar om att arbeta med flera komplexa frågor samtidigt, ofta i ett högt tempo. Tyngdpunkten ligger på myndighetsövergripande frågor som organisationsutveckling, utredningsarbete och stöd i styrningsfrågor.

Eftersom ditt arbete innefattar komplexa uppgifter i en organisation som både arbetar på uppdrag av regeringen och på uppdrag av organisationens medlemmar, de statliga verksamheterna, behöver du ha god förmåga till helhetssyn och lätt för att växla från det strategiska till det operativa. Med utgångspunkt i verksamhetens behov åstadkommer du resultat och driver ditt arbete framåt.

Dina kvalifikationer och personliga egenskaper  

Vi vill att du ska ha


• akademisk examen inom juridik eller samhällsvetenskap,
• minst fem års erfarenhet av kvalificerat stöd till ledningen/chefer från en större myndighet,
• minst fem års erfarenhet av strategiskt utrednings- och förändringsarbete, exempelvis utredning och utveckling av strategier, organisation, styrning eller administration i en större statlig organisation,
• minst tre års erfarenhet av att leda, stödja eller samordna andra mot gemensamma mål.

Vidare har du goda kunskaper om hur statsförvaltningen styrs och förståelse för förutsättningarna för statliga myndigheters verksamhet.

För att lyckas i den här rollen med många olika kontaktytor behöver du också ha förmåga att självständigt driva arbetet framåt samtidigt som du aktivt samarbetar med andra roller och professioner för att nå framgång i dina och organisationens projekt.

Din analytiska och kommunikativa förmåga gör att du kan dra slutsatser utifrån komplexa underlag vars budskap du förmedlar och förklarar på ett målgruppsanpassat och pedagogiskt sätt i både tal och skrift.

Personlig lämplighet kommer väga tungt vid beslut om anställning. Vi ser att det är viktigt att du har förmåga till självledarskap, har mycket god samarbetsförmåga, är strategisk, nytänkande och kan ha ett helikopterperspektiv utan att tappa genomförandeperspektivet.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av utredningsarbete inom Regeringskansliet eller utredningsväsendet,
• erfarenhet av samverkan, särskilt partssamverkan, eller kunskap kring den svenska modellen (den arbetsgivarpolitiska delegeringen).

Om anställningen
Tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning om sex månader. Vi har förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta på distans ett par dagar per vecka.

Arbetsgivarverkets värdegrund utgår från att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi har ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Arbetsgivarverket finns på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm. Läs gärna mer om Arbetsgivarverket och vårt uppdrag på www.arbetsgivarverket.se

Är du intresserad?
Har du frågor och vill veta mer om jobbet, kontakta generaldirektör Christina Gellerbrant Hagberg på christina.gellerbranthagberg@arbetsgivarverket.se och HR-specialist Josefine Sjöström Järvinen, Josefine.SjostromJarvinen@arbetsgivarverket.se. Du når också båda på telefon via växeln på telefon: 08-700 13 00.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 juni 2022.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.


Arbetsgivarverket är en arbetsgivarorganisation för statliga arbetsgivare och en förvaltningsmyndighet. Medlemmar är cirka 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans med medlemmarna utvecklar och samordnar Arbetsgivarverket den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 270 000 anställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Åsa Kälvegård
08-700 13 00
Chef Stödprocessen Helene Bryskhe
08-700 13 00
Gruppledare Camilla Stenemyr
08-700 13 00
Konsult Skill Annika Elfvingsson
013-473 81 63
Förhandlingschef Monica Dahlbom
08-700 13 00
Förhandlare Anders Stålsby
08-700 13 00
Förhandlare Åsa Krook
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Malin Sundeby
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Love Lundell
08-700 13 00
Chefsrekryteringskonsult Experis Anna Arborelius
072-537 50 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsgivarverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 13 juni 2022

Besöksadress

Kungsgatan 12-14
None

Postadress

Box 3267
STOCKHOLM, 10365

Liknande jobb


Verksamhetsutvecklare

15 oktober 2024

Digital Verksamhetsutvecklare

Digital Verksamhetsutvecklare

28 oktober 2024

Senior GRC-konsult

Senior GRC-konsult

28 oktober 2024