Arbetshandledare till daglig verksamhet – inriktning snicken

Arbetshandledare till daglig verksamhet – inriktning snicken

Arbetsbeskrivning

Arbetshandledare till Daglig verksamhet i Sollentuna

Fuga är en daglig verksamhet för personer som omfattas av personkrets 1 inom LSS. Arbetsplatsen finns i luftiga lokaler fördelat i två plan med totalt 1100 kvm.


Idag är verksamheten indelad i olika arbetsrum/ inriktningar och består av montering, snickeri, park och trädgård, praktik.


Verksamheten tar emot arbetstagare i åldrarna 19-65 år. Verksamheten har ett kapacitetstak om 46 platser. 


Vi har LOV-avtal med Stockholms stad, Sollentuna kommun samt Järfälla kommun.


Arbetstagarna arbetar både på plats och är ute på praktik på olika företag.


 


Nu behöver vi utöka personalgruppen med en person som har kunskaper i snickeri.


Inom inriktning snicken arbetar man med enklare snickeri, måleri, demontering samt avfallshantering.


Vi erbjuder dig vara med att vidareutveckla verksamheten inom området samtidigt som du får möjlighet att arbeta i en kreativ miljö. Du behöver vara driven, ha en god förmåga att organisera och planera, då ditt arbete är att tillsammans med dina kollegor skapa en struktur som möjliggör för arbetstagarna att utveckla sin självständighet. Du behöver kunna planera och genomföra arbetet med arbetstagare, både enskilt och i grupp.


Du kommer även att samarbeta med övriga kollegor och vara delaktig i det övergripande arbetet och planeringen för hela verksamheten.


Du behöver ha förmågan att på ett pedagogiskt sätt dela med dig av dina kunskaper och sätta arbetstagarna i rampljuset. Ditt arbete går i huvudsak ut på att arbetshandleda i det dagliga arbetet. Du planerar, startar, driver, avslutar och följer upp processer och arbetsmoment kopplat till snickeri, samt att du ger stöd och service utifrån biståndsbeslut.


 


All personal har ett uppdrag som kontaktperson för en eller flera arbetstagare. Uppdraget som kontaktperson innefattar bland annat att tillsammans med arbetstagaren och eller företrädare upprätta en genomförandeplan kring hur och när hjälpen ska genomföras, samt hur vi tillsammans arbetar för att nå arbetstagarens mål och delmål.


Arbetstagarna har funktionsnedsättning som innefattas inom personkrets 1, utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Det kan även förekomma tilläggsdiagnoser så som dyslexi, ADHD, ADD, tourettes, samt beteendeproblematik.


Som arbetshandledare ger du stöd och hjälp till arbetstagarna på deras arbetsplats. Du verkar för att arbetstagarna får ett meningsfullt, aktivt och rikt arbetsliv utifrån hans eller hennes förutsättningar och behov.


Arbetsuppgifterna innefattar att ge individuellt stöd, omvårdnad samt att utföra arbetsmoment inom våra olika inriktningar.


Vissa delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter ingår i arbetet. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla god kontakt med legitimerad personal och för arbetstagaren andra viktiga kontakter, som bland annat boende och habilitering.


Utmanande beteende kan förekomma i arbetet vilket medför att struktur och förutsägbarhet är av stor vikt.


Positiv förstärkning, tydliggörande pedagogik, alternativ och kompletterande kommunikation samt ett lågaffektivt bemötande är en förutsättning för att möjliggöra för våra arbetstagare att utveckla och bibehålla sina funktioner.


En viktig uppgift är att skapa ett gott klimat på arbetsplatsen samt i arbetsgruppen, genom ett respektfullt bemötande gentemot varandra.


Du arbetar självständigt, är ansvarfull, samarbetsinriktad samt positivt inställd och ser eventuella problem som möjligheter för utveckling.


Arbetet kan i perioder vara intensivt vilket ställer krav på att du är stresstålig, strukturerad och har god framförhållning. Du är lojal, tydlig, initiativrik, flexibel och ser möjligheter samt vill delta i utvecklingsarbete.


Vi ser det som en självklarhet att du står för Humanas värdeord, engagemang, glädje och ansvar samt att detta genomsyrar ditt sätt att tänka och arbeta. Viktigt är även att du drivs till av att arbeta för Humanas målsättning att, Alla har rätt till ett bra liv.


 


Krav för tjänsten


Utbildning inom vård och omsorg, pedagogik eller utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig är ett krav.


Datorvana samt goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift då dokumentation är en viktig del av arbetet.


Du ska kunna se varje persons individuella behov och bedriva pedagogiskt arbete utifrån detta.


Erfarenhet samt kunskap om målgruppen


B-Körkort


 


Meriterande för tjänsten


Utbildning inom snickeri/trädgårdsarbete


Erfarenhet av att jobba på daglig verksamhet.


 


 


Du ingår i ett arbetslag med schemalagd arbetstid under dagtid.


 


Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Vi söker dig som har stort engagemang, ansvarskänsla, arbetar systematiskt, söker förbättringar och lösningar för att driva utvecklingsarbete tillsammans med dina kollegor.


Skicka din ansökan snarast, intervjuer kommer att ske löpande under annonstiden.


I samband vid anställning kommer uppvisade av utdrag från belastningsregistret att begäras in.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2023
  • Ansök senast: 29 september 2023

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


17 maj 2024

Boendeassistent

Boendeassistent

17 maj 2024

17 maj 2024