Arbetsledare för Hjälpmedelskonsulenter

Arbetsledare för Hjälpmedelskonsulenter

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Vi söker en Arbetsledare till enheten Teknik & Rådgivning för konsultationsprocessen ( rådgivning och anpassning )

Arbetsledarområdet består av 22st hjälpmedelskonsulenter.

Arbetsledaren är direkt underställd enhetschefen. Inom enheten finns även tekniska koordinatorer/planerare och gruppledare som resurs i driften.

Sodexo Hjälpmedelsservice Stockholm sköter Hjälpmedelsservice i norra Stockholms län på uppdrag av Region Stockholm. Förutom Regionen har vi även kommunala och privata kunder.

Med ditt arbete kommer du att bidra till att människor med funktionsnedsättning/funktionsvariation i alla åldrar får en bättre vardag.

Arbetet i vår enhet är omväxlande då vi hanterar många olika typer av rörelsehjälpmedel.

Du kommer att leda och planera det dagliga arbetet för 22st konsulenter som arbetar med både manuella och elektriska rörelsehjälpmedel. Hjälpmedelskonsulenterna har ansvar för olika sortimentsområden och produktområden. Samarbete och projektarbeten /nätverkande med hela affärsområdets ( Skåne, Östergötland & Stockholm ) hjälpmedelskonsulenter är givande och en värdefull kunskapsbank.

Hjälpmedelskonsulenterna är samtliga legitimerad personal ; fysioterapeuter, arbetsterapeuter och sjuksköterska.

Har du intresse för tekniska hjälpmedel, människor och ledarskap kommer du att trivas hos oss! Tillsammans skapar vi kundnytta och bidrar till att våra kunder får en förbättrad vardag och livskvalité´! Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Som ledare på Sodexo Hjälpmedelsservice arbetar vi enligt värdeorden laganda, serviceanda och utveckling som arbetsledare är det därför av största betydelse att du kan identifiera dig med dessa.

Arbetsuppgifter/Ansvarsområden

Som nyckelperson och närmaste chef håller du i sedvanliga arbetsledaruppgifter såsom tex utvecklingssamtal. lönesamtal. Du är ansvarig för olika typer av personalärenden såsom omtankessamtal. Du ansvarar för kontinerlig kompetensutveckling.

Du har lätt för att samarbeta med övriga arbetsledare inom enheten (Anpassningstekniker och Servicetekniker) och arbetsledare inom hela affärsområdet.

Arbetsuppgifter som ingår är att vara processledare och ansvara för konsultationsprocessens samtliga steg och se till att vi följer processens steg, rutiner och utvecklar den kontinuerligt. Du ska planera dina resurser, se över att bemanningen möter upp mot våra åtaganden, fördela arbetsuppgifter jämt mellan medarbetarna och följa upp med tydliga resultat. Du har inget eget budgetansvar men har ett ekonomiskt ansvar att följa den givna budgeten. Du bidrar till merförsäljning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter I den här rollen arbetar du både strategiskt och operativt. Rollen innebär att leda, coacha och utveckla våra medarbetare i deras dagliga arbete.

Vi lägger stort fokus på att uppnå företagets målsättningar såsom kundnöjdhet, lönsamhet och att bibehålla engagerade medarbetare. Att utveckla verksamheten och att arbeta med merförsäljning är en självklar uppgift.

Kompetenskrav Vi söker dig som är resultatdriven och brinner för att driva verksamheten och våra medarbetare framåt. Du vet att nöjda kunder får man genom motiverade medarbetare och det är genom ett coachande ledarskap du når framgång. Vi tror att du som söker har erfarenhet av ledarskap och har ett intresse av att lyckas genom att leda andra. Du behöver sätta dig väl in i rådande lagar och regelverk inom hälso och sjukvård och regelverk inom det medicintekniska området. Kanske har du egen erfarenhet av att ha arbetat kliniskt?

Personliga egenskaper Som person är det viktigt att du är en lagspelare med eget driv och förmåga att tänka nytt. Du tycker om att bygga relationer med medarbetarna och anpassar ditt ledarskap till varje medarbetare. Vi ser också att du behöver ha integritet i ditt ledarskap och vara en tydlig ledare. Du behöver vara engagerad och ha förmågan att entusiasmera så att vi tillsammans  fortsätter att utveckla vår verksamhet.

Utbildning / Kompetens

• utbildning på universitet eller högskolenivå
• erfarenhet av arbetsledning
• erfarenhet av hjälpmedelsverksamhet
• erfarenhet inom området Hälso- och Sjukvårdsområdet
• körkortklass B önskvärt.


Profil


• strukturerad, initiativrik och noggrann.
• processorienterad helhetssyn och överblick.
• kund- och serviceorienterad.
• målmedveten och resultatinriktad.
• lätt för att samarbeta.
• uttrycka sig väl i både skrift och tal.

Övrigt

Individuell lönesättning

Tillträdesdag enligt överenskommelse dock tidigast 20220314

Sodexo tillämpar provanställning

Sista ansökningsdag är 20220228

Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktperson

Enhetschef  Malin Malmjärn    malin.malmjarn@sodexo.com

 

 


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster som förbättrar livskvaliteten, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 56 länder och servar 100 miljoner människor varje dag, genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personal and Home Services. Vi erbjuder våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 50 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management; allt ifrån tjänster och program som främjar medarbetarnas engagemang i lösningar som förenklar och optimerar deras rörlighet och hantering av kostnader till hushållsnära tjänster, daghem och conciergetjänster. Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 412 000 medarbetare över hela världen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper

LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy  Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sodexo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 3 mars 2022

Besöksadress

Muréngatan
None

Postadress

Box 47620
Stockholm, 11794

Liknande jobb


20 oktober 2023

5 oktober 2023

5 oktober 2023