Arbetsledare till AMA café

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Arbetsmarknads- och familjeförvaltningens verksamhet omfattar arbetsmarknad, socialtjänst, överförmyndarkontor samt vuxenutbildning. Målet med verksamheten är att skapa förutsättningar för att tillgodose flickor och pojkars, kvinnor och mäns rätt till arbete, egen försörjning, social trygghet aktivt deltagande och påverkan i samhället.

AMA:s uppdrag är att arbeta med och tillhandahålla:
• Anställning åt cirka 180 personer som har ett dokumenterat arbetshandikapp OSA ( offentligt skyddat arbete) samt THA (trygghetsanställning)
• Platser för arbetsprövningar, som beställs av Arbetsförmedlingen och försörjningsstöd.
• Platser för arbetsmarknadspolitiska program och i samarbete med gymnasieskolor ge elever möjlighet till praktikplats/feriearbete
• Rehabilitering/habilitering
• Olika projekt med inriktning mot arbete

De som deltar i vår verksamhet ska ges ett meningsfullt arbete och social gemenskap. Vi arbetar målmedvetet med att ge kvalitet i deras vardag. Vi arbetar också med den fysiska arbetsmiljön omkring oss, i form av ändamålsenliga lokaler, verktyg, maskiner och rutiner.
De omvärldskrav vi ställs inför gör att vi måste möta dessa med förnyelse i vår organisation.

Vi försöker anpassa vårt arbete så det ska vara ett stöd och en möjlighet till förändring för de med skyddad anställning.


ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och driva en kommunal caféverksamhet? Är du duktig på att entusiasmera din omgivning? Då kanske du är den som ska jobba hos oss.

Du ansvarar för att självständigt driva och utveckla den kommunala caféverksamheten på AMA café. Dina medarbetare är personer som har skyddad anställning, går i arbetsmarknadspolitiska program eller genomgår arbetsprövningar. Ditt ansvar är att arbetsleda och motivera dem i arbetet. Därutöver ska du vara den som tar hand om egenkontroller och lär ut hur man hanterar livsmedel i ett café. Inköp och ekonomi för caféverksamheten ingår också i ditt ansvar.

Vi förväntar oss att du utvecklar verksamheten och samarbetet med verksamhetens kunder och de kommunanställda.


KVALIFIKATIONER
Arbetet kräver att du har gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner vara motsvarande. Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet av arbete på café, att du har erfarenhet av att arbetsleda andra och att du kan arbeta obehindrat i datorer. Det är starkt meriterande om du dessutom har vana att jobba med personer med funktionshinder. Har du erfarenhet av att driva en egen caféverksamhet, kunskap om egenkontroller och erfarenhet av arbete med ekonomi och inköpsfrågor så är det meriterande. Har du dessutom tidigare erfarenhet av arbete i storkök ses det som väl meriterande.

Självklart ska du uppfylla de formella kvalifikationerna, men vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förväntar oss att du har tålamod, samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt. Du ser det som stimulerande att bygga goda kontakter med din omgivning och du har en god pedagogisk förmåga. Du utvecklar den verksamhet som du driver, är prestigelös som person och kan hjälpa till i arbetet där behoven finns som mest. Du behöver vara drivande, ordningssam, modig, lyhörd och trygg som person för att klara uppdraget. Sist med inte minst är du serviceinriktad i ditt sätt att bemöta dina medmänniskor.


ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse, upphör: 2015-08-31 . med eventuell möjlighet till längre anställning.
  • Publicerat: 20 mars 2015

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


23 april 2024

Säsongsansvarig för Kaffestugan på Nääs Slott

Säsongsansvarig för Kaffestugan på Nääs Slott

2 april 2024

Söndrum-Vapnö församling söker Cafébiträde 60%

Söndrum-Vapnö församling söker Cafébiträde 60%

8 mars 2024

Caféansvarig

Caféansvarig

9 mars 2024