Arbetsledare till lager och logistik hjälpmedelscentralen

Arbetsledare till lager och logistik hjälpmedelscentralen

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedelcentralen Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet, som erbjuder hälso- och sjukvården och kommunerna i länet en komplett hjälpmedelsservice inom områden i kommunikation, rörelseteknik, medicinska behandlingshjälpmedel och hjälpmedel för inkontinens. På hjälpmedelscentralen finns en samlad kompetens om de produkter som finns på marknaden, hur de ska användas och hur de kan anpassas efter individuella behov.

Då en av sektionens arbetsledare går vidare till nya utmaningar söker vi nu en arbetsledare till hjälpmedelscentralens logistiksektion. Vi rekonditionerar och reparerar hjälpmedel samt monterar enligt kundbehov. Befattningen syftar till att styra den dagliga driften med leveranser till våra kunder i Sörmland samt att utveckla logistikprocessen. Stort fokus kommer att ligga på kvalitetssäkring och leveransprecision. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet mot uppsatta mål och samtidigt delta i produktionen.

Tjänsten är placerad på hjälpmedelscentralens huvudlager, Fraktgatan 5.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som arbetsledare ansvarar du för ditt team och sköter ständigt uppföljningar med personalen. Utöver att leda personalen kommer du tillsammans med logistikchefen delta aktivt i möten, arbeta med verksamhetens produktionsstrategi/planering, säkerställa och följa upp utrustning, säkerhetsrutiner, åtgärder och kvalitetsbrister.

Din kompetens
Vi ser att du som söker har hög personlig mognad. Du är trygg i dig själv och har ett eget driv samt stimulerad av att uppnå resultat. Dina ledaregenskaper karaktäriseras av bland annat lyhördhet, tydlighet och förmåga att motivera andra. För att fortsätta vidareutveckla verksamhetens logistikflöde vill vi gärna att du har ett driv och engagemang för utvecklingsfrågor.

Du har godkänd gymnasieutbildning. Erfarenhet från lager och logistikflöden samt ledarerfarenhet är ett krav för tjänsten. Vidare har du truckkort B1-B4 och B-körkort. Har du även erfarenhet av att arbeta i affärssystem med lagerstyrning, så är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid måndag - fredag.

Information om tjänsten lämnas av
Logistikchef Jari Määttä, 076-723 46 01.
Facklig företrädare Kommunal Kent Nilsson, 070-338 14 86.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på lager och logistik!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-02-27.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Liknande jobb


Coachande ledare till vårt lager

15 maj 2024

Arbetsledare, lager

Arbetsledare, lager

15 maj 2024