Arbetsledare till Xylem i Uppsala!

Arbetsbeskrivning

Företaget

På Xylem arbetar 13 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Xylem hade 2013 en omsättning på 3,8 miljarder dollar. För ytterligare information se www.xyleminc.com

Arbetsuppgifter och tjänsten

Till vår uppdragsgivare Xylem söker vi en förtroendeingivande Arbetsledare med ansvar för att leda sex Servicetekniker på Xylems verkstad i Uppsala. Sveriges försäljningsorganisation finns på tio orter och består idag av ca 120 medarbetare inom sälj, service, marknad, administration och teknik. Deras serviceverkstäder är ISO 9001- och 14001-certifierade. Behovet av Xylems tjänster ökar varför de nu behöver förstärka med en Arbetsledare till filialen i Uppsala. Du kommer att få arbeta med premiumprodukter i en miljö där gedigna och långsiktigt hållbara lösningar samt den personliga säkerheten prioriteras.

Rollen som Arbetsledare innebär att planera, leda och fördela det dagliga arbetet för de sex Serviceteknikerna på verkstaden. Tillsammans med Servicechefen kommer du att följa upp utfört arbete samt ute hos kund räkna på arbeten. Enklare offertskrivande ingår även.

Utöver att motivera dina medarbetare arbetar du även själv praktiskt och utför felsökningar, reparationer, installationer och ombyggnader av pumpar, pumpstationer och tillhörande el- och kringutrustning. Mycket av arbetet sker ute hos kund och du förväntas trivas med att kommunicera med kunder samt att marknadsföra Xylems tjänster ute hos kund. Xylems kunder i Uppsala regionen är huvudsakligen kommunala reningsverk, fastighetsbolag och gruvor.

Exempel på arbetsuppgifter är:
- Planera, leda och fördela arbetet
- Motivera medarbetarna
- Tillsammans med Servicechefen följa upp utfört arbete
- Tillsammans med Servicechefen räkna på arbeten ute hos kund
- Enklare offertskrivande
- Upprätta och administrera arbetsorder enligt rutinerna
- Driva mindre projekt ute på fält
- Identifiera och beställa nödvändiga reservdelar
- Rapportskrivande
- Skapa och underhålla goda kundrelationer

Rollen innebär ett nära samarbete med säljarna samt med de andra sex serviceteknikerna. Du utgår från verkstaden i Uppsala och rapporterar till Servicechefen.

Som anställd på Xylem erbjuds du en kreativ miljö med engagerade och hjälpsamma arbetskollegor.


Erfarenhet, utbildning och person

För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har god erfarenhet av service/allmänt underhåll samt är tekniskt lagd. Är du fordonsmekaniker ser vi det som en fördel. Allmän elkunskap, erfarenhet av VA- och/eller VVS-anläggningar eller av pneumatisk styrning samt svetskunskaper är meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta för en arbetsledare och har du själv haft en arbetsledande funktion ser vi det som en fördel.

Teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande samt körkort är en förutsättning för rollen. Vidare vill vi att du har datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi söker dig som är lugn och sansad och med en god samarbetsförmåga. Du är förtroendeingivande, får lätt med dig folk i din omgivning och har naturliga ledaregenskaper med en potential att i framtiden bli chef. Du arbetar strukturerat, är administrativt kunnig och ser det positiva i administrativa arbetsuppgifter. Naturligtvis har du ett stort tekniskt intresse samt är utåtriktad och trivs med att ha kontakt med kunder.

Låter det intressant?

I denna rekrytering samarbetar Xylem med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via www.levelrecruitment.se och klicka på ”Lediga jobb”. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Amelie Löjdahl på 08-120 50 428. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Level Recruitment är ett heltäckande specialistrekryteringsföretag inom rekrytering med search samt headhunting med fokus på centrala befattningar inom svenskt näringsliv men med uppdragsgivare över hela Norden. Inom ramen för våra olika specialistområden strävar vi efter att alltid vara tidseffektiva och leverera bästa möjliga kvalitet. Vårt mål är din framtid!

För mer info kring våra olika tjänster och affärsområden är du välkommen att besöka vår hemsida www.levelrecruitment.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jacob Linusson
08-120 50 424
Jessica Fogelsjöö
08-120 50 425
Amelie Löjdahl

Amelie Löjdahl
08-120 50 428
Xylem Inc
+468 475 64 54

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Level Recruitment Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 juni 2014

Besöksadress

Skeppsbron 26, Stockholm
None

Postadress

Skeppsbron 26
Stockholm, 11130

Liknande jobb


11 oktober 2023