Arbetslivssekreterare till enheten för Arbetsliv

Arbetsbeskrivning



Enheten för Arbetsliv
Enheten för Arbetsliv är en utförarenhet som erbjuder insatser för arbetslösa människor. Uppdragsgivarna är bland annat Individ- och Familjeomsorgen, Arbetsförmedlingen och Informationsansvaret. Enheten ska stödja de arbetslösa och motivera dem till egen försörjning. Enheten för Arbetsliv har tre arbetsträningsstationer: Gruvan, Magasinet och Arbetslaget. Enheten bedriver också jobbsökaraktiviteter och anordnar praktik inom näringslivet och den offentliga sektorn. Enheten utför sitt uppdrag i nära samverkan med Kompetenscentrums övriga enheter Vuxnas Lärande och Vägledning.

Nu söker vi dig som vill arbeta som arbetslivssekreterare hos oss. Du kommer att arbeta med personer som saknar arbete. Din huvudsakliga uppgift blir att finna en utvecklande insats utifrån individens förutsättningar. Det kan handla om jobbcoachning, att ordna praktikplatser, att följa upp med arbetsplatsbesök och att matcha till arbetsmarknadens behov. Arbetet sker både individuellt och genom olika typer av gruppverksamhet. Du kommer att utföra ditt arbete i nära samverkan med uppdragsgivare.

Initiativ och samarbetsförmåga
Vi söker dig som har en socionomutbildning eller en annan högskoleutbildning med beteendevetenskaplig inriktning. Du har bred kompetens och kunskap om arbetslivet. Erfarenhet av att arbeta med coachning, företagskontakter och individutveckling är meriterande. Du är en god pedagog och har erfarenhet av att arbeta med grupper men även av att ge den enskilde stöd. Arbetet är självständigt och kräver initiativkraft och mycket god förmåga att koordinera. Vi söker dig som trivs med att ha mycket kontakter och som har lätt för att skapa nya kontakter. Du har god samarbetsförmåga eftersom du ofta arbetar i kontakt med andra myndigheter eller företag. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder en visstidsanställning på heltid till under sex månader, med tillträde snarast. Eventuellt kan tjänsten komma att förlängas.

Mer om oss
På förvaltningen för Gymnasie & Vuxenutbildning finns två kommunala gymnasieskolor, en utförare av kommunal vuxenutbildning, kulturskola samt Kompetenscentrum. Inom Kompetenscentrum finns enheterna Vuxnas lärande, Arbetsliv och Vägledning. Tillsammans är vi 60 medarbetare med en enhetschef för varje enhet och verksamhetschef som ytterst ansvarig. Kompetenscentrum är ett nav för enheternas målgrupper och fungerar som arena och mötesplats för vuxnas karriärplanering, utveckling och utbildning i Kungsbacka. Målsättningen är att förse företagen med efterfrågad kompetens och erbjuda aktiva insatser till medborgarna för att öka deras konkurrenskraft och minska arbetslösheten.

Vi vill ha din ansökan senast den 5 juli 2013.

Mer information lämnas av 
Samordnare Petra Héd
Telefon: 0300-83 44 52


När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka Kommun Kungsbacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 13 juni 2013

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023