Arbetsmarknadskonsulent till AMI

Arbetsbeskrivning

I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.
Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng

Arbetsmarknads- och integrationsenheten (AMI) ansvarar för alla arbetsmarknadsåtgärder inom kommunens arbetsgivarområde för att stimulera sysselsättningen och motverka arbetslöshet i kommunen. Enheten medverkar också i olika arbetsmarknadsprojekt. Målgruppen är personer mellan 15-65 år som varken jobbar eller studerar. Enheten samarbetar främst med individ - och familjeomsorg och gymnasieskolan. Externa samarbetsbetspartners är Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan samt Region Värmland.

ARBETSUPPGIFTER
Årjängs Kommun söker efter dig som vill vara en viktig resurs vid vår Arbetsmarknad- och integrationsenhet (AMI) där vi på olika sätt möter och stöttar människor utanför arbetslivet vidare mot sysselsättning, arbete eller studier.

Arbetet på enheten består i att driva och utveckla verksamheten framåt, praktisk arbetshandledning, leda och fördela arbetsuppgifter för deltagarna på AMI samt ge förutsättningar för att arbetsuppgifterna kan utföras. Du kommer även att delta i uppföljningsarbete och möten inom verksamheten. Arbetet kräver att du kan uttrycka dig på svenska i så väl tal som skrift samt hantera digitala system i exempelvis dokumentationssyfte, meriterande är om du är flerspråkig. Vår egna verksamhet som du kommer att jobba i har två huvudspår där den ena har praktiska arbetsuppgifter som fastighetsskötsel/ grönytor och den andra inom butik/ service/ lager.

Vi söker dig som är socialt engagerad, initiativtagande, har god samarbetsförmåga samt kan planera och genomföra ditt arbete självständigt. Du är trygg i dig själv och har förmåga att arbeta strukturerat och utvecklande, såväl enskilt som i grupp. Du är också flexibel och kan kommunicera muntligt och skriftligt med både individer och samverkanspartners. I din kontakt med arbetsgivare är du en god representant för arbetsmarknadsenheten. Du är en medspelare som tar ansvar för att du och dina kollegor lyckas i sina uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom beteendevetenskap eller socialpedagogik. Du kanske är socialpedagog, yrkeslärare eller vård- och stödsamordnare. Du har kanske har en folkhälsopedagogisk grund och har jobbat med hälsopedagogik och hälsoprevention?

Du har gärna jobbat några år och har gärna tidigare erfarenhet i ett hantverksyrke eller inom försäljning/butik och vana av att ha lärlingar eller praktikanter.

Vi ser gärna att du har utbildning och erfarenhet från en eller flera metoder som lösningsfokuserat arbetssätt, supported employment, 7tjugo och case management.

Vi ser gärna att du har goda arbetsgivarkontakter i Västvärmland och du har ett arbetssätt som främjar goda arbetsgivarkontakter.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Din förmåga att coacha och motivera människor är av yttersta vikt. Vår målgrupp är bred och innefattar såväl individer med begränsade kunskaper i det svenska språket och/eller digitala verktyg, som individer med psykisk eller fysisk funktionsvariation. Erfarenhet eller kunskap kring dessa målgrupper är därför meriterande. Önskvärt är att du också är bekant med Arbetsförmedlingens, Försäkringskassans och socialtjänstens uppdrag.

Krav: Giltigt B-körkort

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars-Göran Larsson
0573-14155
Maria Blomqvist
0573-14035
MAS Carina Fredriksson
0573-14142
Avdelningschef Lars-Göran Larsson
0573-14155
Anne-Lie Nilsson, Vision
070-5819228
Stf Stöd och omsorgschef Lena Bergman
0573-14152
Yvonne Julin, Kommunal
010-4429262
Områdeschef Diana Jäppinen Thorin
0573-14035
Områdeschef Hemtjänst Viktoria Larsson
0573-140 14
Områdeschef Hemtjänst Stefan Andersson
0573 - 141 78

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Årjängs kommun, Stöd och omsorg
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Besöksadress

Storgatan 66 ÅRJÄNG
None

Postadress

Storgatan 66, Box 906
ÅRJÄNG, 67229

Liknande jobb


Handledare

2 april 2024

1 april 2024