Arbetsmarknadssamordnare i Borås

Arbetsmarknadssamordnare i Borås

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar?
Vi söker nu en arbetsmarknadssamordnare i Borås
Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla rutiner för mottagande av volontärer och personer i behov av praktik och arbetsträning i våra tre verksamheter i Borås. Dessa består av butik, e-handel och en hubbverksamhet. Du ansvarar för att planera, genomföra och följa upp aktiviteter kopplat till att stärka möjligheterna till arbete på arbetsmarknaden. I ditt arbete ingår att presentera Erikshjälpens Second Hands verksamhet. Du arbetar proaktivt mot samhällets aktörer och samarbetspartners för att informera om möjlighet till olika aktiviteter och förankrar dessa genom nätverkande med samarbetspartners i kommunen.
Du ska samordna, stödja och utveckla bemanningsprocessen genom arbetsmarknadspolitiska insatser och följa individernas framsteg och utvecklingsplan. Vid behov finnas med i den dagliga verksamheten som ett nära stöd för deltagare. Implementera och genomföra samtalsgrupper genom vår metodik ”Ett gott liv”.
Din huvudsakliga uppgift är att bidra till Erikshjälpens målsättning att ge människor förutsättningar för arbetslivet och integration i samhället. Målet är att genom samverkan och samarbete skapa de bästa förutsättningar för medarbetarna.
Samordna, utveckla och utvärdera placeringar av arbetsmarknadspraktikanter i samråd med chefer och arbetsledare i Borås. Skapa goda och trovärdiga relationer till myndigheter såsom Arbetsförmedlingen och kommunens arbetsmarknadsenhet och övriga aktörer i samhället. Du kommer att ha våra arbetsmarknadskoordinatorer på HR-avdelning som stöd och bollplank. Du rapporterar till butikschefen i Borås.
På sikt ser vi att rollen kan komma att utvecklas där du kommer leda, koordinera och genomföra aktiviteter med fokus på föräldrar, såsom arbetsträning, språkcafé, CV-skola, samtalsgrupper, studiebesök, motiverande föreläsningar och föräldrastöd.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en förmåga att skapa förtroende och bygga relationer och är trygg med att arbeta i ett mångkulturellt sammanhang. Vi söker dig som har en positiv attityd, är driftig, engagerad och har förmågan att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt. Du är en person som tar stort ansvar, är organiserad och strukturerad. Vi lägger stor vikt på din sociala och kommunikativa förmåga. Du har ett öppet och representativt sätt samt ett intresse för socialt arbete, bistånds- och secondhandarbete. Du vill vara en del av Erikshjälpens kultur och värdegrund.
Vi ställer krav på att du har en relevant högskoleutbildning exempelvis social, beteendevetenskaplig eller pedagogisk inriktning. B-körkort är ett krav.
Meriterande om du har erfarenhet av samverkan mellan olika aktörer så som samverkan med myndigheter och andra aktörer i samhället. Vi söker en person som kan driva organisationens sociala mål och stötta andra medarbetare i det arbetet.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en verksamhet som genererar medel till sociala och humanitära insatser via Erikshjälpens samt samarbetspartners biståndskanaler. Förutom ekonomiska förutsättningar, skapar Erikshjälpen Second Hand också miljömässiga förutsättningar för att förändra världen. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor, får du vara med och bidra till en miljömässigt hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer, praktikanter och medarbetare som placeras från arbetsförmedling eller andra aktörer. Vi tillämpar kollektivavtal mellan Handelsanställdas förbund och Fremia.
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 24 november till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Arbetsmarknadssamordnare Borås”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och regleras med 6 månaders provanställning. Placeringsort Borås. Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Hall, robert.hall@erikshjalpen.se, 070-7709716
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

Kontaktpersoner på detta företaget

Butikschef David Åström
073-941 63 87
Butikschef Ann-Marie Andersson
0709-373327
Verkställande chef Tomas Bjöersdorff
070-2744140
Regionchef Cathrine Kylesten
0725-17 77 40
Styrelseordförande Lars Johansson
0708 - 211 331
Regionchef Kersti Danielsson
0709-37 33 24
Områdeschef Oliver Boij
0765-40 80 10
Butikschef Tomas Pettersson
0768-60 26 60
Butikschef Conny Johansson
0706-434 093
Regionchef Cathrine Kylesten
072 517 77 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Erikshjälpen Second Hand Huskvarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Besöksadress

Datorgatan 4
Huskvarna

Postadress

Datorgatan 4
Huskvarna, 56133

Liknande jobb


22 juni 2023

Avioto söker flexibel etableringsansvarig

24 januari 2023

24 januari 2023

Avioto söker flexibel etableringsansvarig

24 januari 2023