Arbetsrättsjurist - arbetsgivar- och villkorsfrågor i utrikesförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Personalenheten, Utrikesdepartementet 

Vill du arbeta med arbetsrättsliga frågor i en spännande och internationell miljö? Då kan denna tjänst vara något för dig.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Du kommer att vara en viktig del av den grupp som arbetar med arbetsgivar- och villkorsfrågor och du ska också ge stöd till övriga grupper inom personalenheten i frågor rörande arbetsrätt samt avtalsfrågor. Du kommer att handlägga alla former av förvaltnings- och arbetsrättsliga ärenden inom personalområdet samt genomföra utredningar inom ramen för personalenhetens verksamhetsområde. Du ska också delta i arbetet med föreskrifter, riktlinjer och vägledningar som personalenheten svarar för samt medverka vid utbildningar inom arbetsgivargruppens område.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Du är jurist med relevant erfarenhet inom det statliga området, företrädesvis från personalområdet. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Om du har kunskaper om Regeringskansliet och utrikesförvaltningen samt egen utlandserfarenhet ser vi det som en merit.

Dina egenskaper
Du har ett operativt förhållningssätt till ditt arbete, är flexibel i ditt arbetssätt och beredd att anpassa dina arbetsinsatser till verksamhetens behov. Du har god initiativförmåga och mycket god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att samarbeta och kan arbeta såväl självständigt som i grupp.

Övrigt
Tidsbegränsad anställning under ett år med möjlighet till förlängning.

Tillträde snarast.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Christel Hedin som är gruppchef på 08-405 50 56. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Elisabet Jansén på 08-405 57 11. Fackliga representanter för UPF (Saco) och ST-UD nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 mars 2017.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Utrikesdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för utrikes- och säkerhetspolitik, global utveckling och bistånd, handelspolitik, hjälp till svenskar i utlandet, folkrätt och mänskliga rättigheter, exportkontroll av krigsmateriel, internationella samarbeten med länder och regioner samt handels-, investerings- och Sverigefrämjande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 mars 2017

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


17 april 2024