Arbetsterapeut eller Sjukgymnast/ Fysioterapeut

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen
SÖKER
Arbetsterapeut eller Sjukgymnast/ Fysioterapeut för vikariat 100 %
som Hjälpmedels- och Vårdplaneringsansvarig

Ange ref.nr 47/2014 när du skickar in din ansökan

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Arbetsuppgifter:
Hjälpmedelsansvarsdel:
Som ansvarig för hjälpmedel arbetar du kontinuerligt med att utveckla och säkra processerna runt hjälpmedel utifrån de styrdokument som finns och de lokala förutsättningarna. Du är kommunens representant i HUL (Hjälpmedel Uppsala Län) och sakkunnig i hjälpmedelsfrågor och arbetar med kvalitetsutveckling i nära samarbete med enhetschef, förskrivare och andra berörda tjänstemän. Du
har ett samarbete med MAS kring hjälpmedelsfrågor och är rådgivande till arbetsterapeuter och sjukgymnaster. Du har även kontakt med kommuninvånarna i hjälpmedelsfrågor mm.

Vårdplaneringsdel:
Du ansvarar för den samordnade vårdplaneringen för kommunens rehabiliteringsinsatser. Ditt huvudsakliga uppdrag innebär att säkerställa att våra vårdtagare får en bra, säker och ändamålsenlig vård i enlighet med Hälso- och sjukvårdslagen och att gällande överenskommelser såsom ÄDEL överenskommelsen samt övriga upprättade riktlinjer och rutiner följs av respektive vårdgivare. Ansvarsområdet berör alla personer inom Heby kommun som omfattas av kommunalt rehabiliteringsansvar.

Övrigt:
Du har en arbetsledande funktion i Rehabgruppen. F.n. utgår man från Heby centralort.
Arbetsuppgifterna kan komma att förändras beroende av framtida verksamhetsutveckling.

Kompetenskrav:
- Du är legitimerad Arbetsterapeut eller Sjukgymnast/Fysioterapeut.
- Du har goda kunskaper om den lagstiftning och överenskommelser som berör kommunens ansvar gällande vårdplanering och medicinskt färdigbehandlade. Du har erfarenhet av hjälpmedelshantering inom kommunal verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsuppgifterna. Du är van att hantera e-post och elektronisk kalender samt har god datorvana.
- B-körkort.

Personliga egenskaper:
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper som samarbets- och handledningsförmåga, flexibilitet och självständighet. Som person tror vi att du är tydlig, och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Tillträde: 2014-08-11 eller enligt överenskommelse.
Arbetstid: Förlagd måndag till fredag,
Varaktighet: Vikariat t.o.m. 2015-08-16

Heby Kommun tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk.
Till ansökan ska bifogas personligt brev och CV(meritförteckning). Ange referens.


Intresserade är välkomna att ringa Avdelningschef Christine Skarfors, tel: 0224- 360 82 alt.
Enhetschef Björn Dahlström, tel: 0224-360 22

Välkommen med din ansökan till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby senast 2014-04-19,
alt via e-post: information@heby.se .

?Heby kommun återsänder inte ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det?.

Facklig kontaktperson nås via kommunens växel.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

5 mars 2024

26 februari 2024

6 november 2023