OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen.
I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.
Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!
Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den aktör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända aktör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!
Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner och ett förmånligt bonussystem.
Arcus söker nu en driven, engagerad och professionell handledare till tjänsten Rusta & Matcha!
Tjänsten är upphandlad av Arbetsförmedlingen med målet att de arbetssökande ska komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid och på det sättet finna en lösning på sin arbetslöshetssituation.
Företagskontakter är en mycket viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller kan utveckla ett brett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Vi ser det därför som en värdefull erfarenhet om du tidigare har arbetat med personal och rekrytering i kombination med försäljning. Arbetet innebär även viss administration.
Arbetet som handledare innebär att matcha och stödja människor ut i arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom individuella samtal, workshops och företagsbesök. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål.
Formell kompetens
För att arbeta som handledare i tjänsten behöver du uppfylla de formella behörighetskraven enligt alternativ 1 eller alternativ 2 nedan.
Alternativ 1
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom något av följande områden:
• Arbetsliv
• Organisation och personalarbete
• Studie- och yrkesvägledning
• Företagsekonomi
• Psykologi
• Beteendevetenskap
• Arbetsterapeututbildning
• Socionomutbildning
• Samhällsvetenskap
• Pedagogik
För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.
Arbetslivserfarenhet:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste 5 åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen
som handledare i tjänsten.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet:
Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem 5 åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten.
Du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift och har god datavana.
Vidare anser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med Stöd och Matchning eller inom bemanning och rekryteringsbranschen.
Din profil
Servicekänsla och lyhördhet kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor. Din förmåga att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer är stor. Du bör ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och verkligen brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier. Som person är du förtroendeingivande och affärsmässig. Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!
Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Borås. Vi ser gärna att du även är bosatt i närområdet av Borås.
Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter.
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-11.
Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.
Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg
Anställningsform
Timanställning
Omfattning
Vid behov
Tjänstgöringsort
Borås
Kontaktperson
Områdeschef: Sara Yaghi
Mail: sara.yaghi@arcus.nu
HR: Alexandra Highlands
Mail: HR@arcus.nu
Välkommen med din ansökan!