OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lidköpings kommun
Beskrivning
Arkivet finns placerat på Servicekontoret som lyder under Kommunstyrelsen.
Servicekontoret har till uppgift att tillhandahålla tjänster som efterfrågas av kommunens ledning, förvaltningar och bolag. Kontoret omfattar följande områden, arkiv, redovisning, juridik, information, upphandling, löner, kontorsservice samt hälsa
Arbetsuppgifter
Som arkivarie ansvarar du för kommunens centralarkiv samt leder, utvecklar och svarar för arkivverksamheten i kommunen. I arbetet ingår bland annat att informera och utbilda förvaltningarna och de kommunala bolagens personal om arkivfrågor och att biträda förvaltningarna och bolagen med utarbetande av förslag till dokumenthanteringsplaner. Du skall också ge vägledning i frågor som rör allmänna handlingar och sekretess. Vi ser Dig också som en stor resurs i utvecklingen av e-arkiv i kommunen.
Kvalifikationer
Vi söker Dig som har lämplig högskoleutbildning. Intresse och kunskaper om långtidslagring och arkivregler. Erfarenhet av arbete med elektroniska arkiv är en merit.
Arbetet kräver att Du är noggrann. Det är viktigt att Du kan uttrycka Dig väl i tal och skrift och att Du har en god pedagogisk förmåga.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelie Olsson Kommunjurist
0510-770185
Lena Boman Servicechef
0510-770112
Kontakt med fackliga organisationer får du genom kommunens växel
0510-77 00 00
Nås via kommunens växel
0510-770000