Arkivarie

Arbetsbeskrivning

Färdtjänsten är en kommunal förvaltning som har till uppgift att pröva behovet av färdtjänst och på ett kostnadseffektivt sätt tillhandahålla trafik som möjliggör en god resa för personer med funktionsnedsättning. Målet är att de allra flesta ska kunna resa med den allmänna kollektivtrafiken som innebär en friare rörlighet.

I dagsläget har vi 20 000 resenärer och utför omkring 1,2 miljoner resor per år. Vi upphandlar persontrafik för hela Göteborgs Stad och trafikerar Flexlinjen i samarbete med Västtrafik. Vi utför också andra samhällsbetalda resor för Göteborg, Mölndal och Härryda. Vi är 110 medarbetare och får goda omdömen från våra resenärer. Färdtjänsten arbetar aktivt med friskvård på arbetsplatsen.



ARBETSUPPGIFTER
Som Färdtjänstförvaltningens arkivarie kommer du att arbeta i en kansligrupp bestående av fyra personer, som gemensamt ansvarar för kansliet med stöd av en samordnare. Kansliet består, förutom av förvaltningsdiarie och dess ärendehantering, även av tillståndsdiarie, skanning, reception och växel.

Kansliet är organisatoriskt placerat under Tillståndsavdelningen som ansvarar för förvaltningens myndighetsutövning enligt lag (1997:736) om färdtjänst och lag (1997:735) om riksfärdtjänst.

Som arkivarie är du en central person inom förvaltningen och under avdelningschef ansvarar du för förvaltningens ärendehantering. Du ska samordna, organisera och bygga upp förvaltningens arkiv. Vidare ingår det att leda, stödja och utveckla förvaltningens arkivnätverk med arkivredogörarna tillsammans med arkivansvarige. Du förväntas aktivt bidra till kvalitetssäkring, metodutveckling och verksamhetsrapportering. Förvaltningen står inför att införa e-arkiv och där kommer du att ha en viktig roll. Som arkivarie kommer du ha ett nära samarbete med förvaltnings- och nämndsekreterare och vara ett stöd för förvaltningens handläggare samt ge service till allmänheten. Arkivarien är förvaltningens kontaktperson mot Regionarkivet.



KVALIFIKATIONER
Utbildningskrav:
• Högskoleexamen med inriktning mot arkiv eller offentlig förvaltning

Personliga egenskaper:
• Mycket god förmåga att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer
• Mycket god förmåga att planera och skapa strukturer
• God förmåga att analysera och prioritera
• God initiativförmåga
• Noggrann
• Pedagogisk
• Utvecklingsinriktad
• Självständig
Erfarenhet och övrig kompetens
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska språket
• Skicklighet i att använda och förstå IT-system och dess förutsättningar
• Erfarenhet av att utbilda andra




ÖVRIGT
Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi eftersträvar en god balans i arbetsgruppen gällande kön och etnicitet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi undanber oss ansökningar via e-post, har du en funktionsnedsättning som av tekniska skäl kräver det så är det en annan sak.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden från externa rekryteringsfirmor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Qvarfordt
031-41 96 19
Gunnar Gustafsson, Vision
031-419530
Ainhoa Sala
031-41 96 04
Eira Didron
031-41 95 90
Informationschef Eva Rödsta

Vision Björn Edström
031-41 95 31
Avdelningschef Anita Almqvist
031-419614, 0703-019614
Enhetschef Lena Lindroth
031-41 95 49
Samordnare Josefin Öller
031-419504
Anita Almqvist, Avdelningschef
031-419614, 031-419590

Sammanfattning

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


14 maj 2024

Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024