OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Sveriges till ytan näst minsta kommun Burlöv finns en positiv närhet, både mellan människoroch till service, kultur och kommunikationer. Den lilla kommunens fördelar skapar ett bra boende, arbete och företagande. Arbetsuppgifter Arbetet som arkivarie innebär att upprätta dokumenthanteringsplaner, inventera, gallra, vårda och förteckna handlingar, utöva tillsyn, hålla handlingar tillgängliga och verka för att kommunens arkivmaterial levandegörs, att ge råd och stöd till nämnder och förvaltningar i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor, att ge service till medborgare vid begäran om utlämnande av allmän handling, samt övriga sedvanliga arkivarieuppgifter. Kvalifikationer Du bör ha högskoleutbildning med lämplig ämneskombination eller motsvarande erfarenhet. Du bör ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, goda kunskaper om och erfarenhet av att arbeta med IT-baserade förteckningsprogram osv., samt mycket god kännedom om arkiv- och offentlighetslagstiftning. Pedagogisk erfarenhet och erfarenhet från kommunal sektor är meriterande. Du är noggrann och strukturerad och har en god förmåga att arbeta självständigt. Som arkivarie i Burlövs kommun måste du kunna ta ett stort eget ansvar, planera och organisera ditt arbete. Du är drivande och kvalitetsmedveten och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. En hög servicekänsla och ett gott bemötande är viktigt och vi värdesätter att du är en engagerad och flexibel person. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Besök gärna vår hemsida www.burlov.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Kommunikation och Medborgarservice Elisabeth Marcusson
040-625 61 12