Arkivarie

Arbetsbeskrivning

Inom Polisen pågår just nu ett omfattande arbete med bildandet av en samlad Polismyndighet. Den första januari 2015 bildar dagens 21 polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium den nya Polismyndigheten. Du kan läsa mer om bildandet av den nya Polismyndigheten på www.polissamordningen.se.
För mer information om arbetsgivaren se www.polisen.se

Dokumentationsgruppen
Dokumentationsgruppens verksamhet omfattas av ansvar för fördelning och hantering av till myndigheten inkomna handlingar, diarieföring av inkomna och upprättade handlingar, förvaltning av myndighetens centralarkiv samt hantering av handlingar tillhörande kriminaldiariets närarkiv.

Arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att tillsammans med andra arkivarier och arkivadministratörer delta i arbetet med att ordna och förteckna myndighetens arkiv, samt att verkställa gallring enligt gällande föreskrifter. Du förväntas också hjälpa till vid framtagning av arkivmaterial och lämna service till både interna och externa kunder då handlingar efterfrågas av både den egna organisationen, andra myndigheter och av enskild. Arbetet är självständigt och kan innebära tunga lyft.
Polismyndigheten använder sig av arkivförteckningsprogrammet Klara.

Särskilda kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv.
Du är noggrann och van att arbeta självständigt.
Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, då språket är ett av våra viktigaste
verktyg.
Du har lätt för att samarbeta och ett väl utvecklat sinne för service.
Du ska ha goda datorkunskaper.
För att anställas som arkivarie krävs även akademisk utbildning där arkivvetenskap ingår och/eller erfarenhet som arkivarie.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper

Upplysningar
Ytterligare information kan lämnas av enhetschefen Carl Arne Jonsson och från 2014-07-21 av tf. chef för dokumentationsgruppen, kommissarie Anita Gustafsson. Båda nås via polisens växel 114 14.

Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och SACO-S nås via Polisens växel 114 14.

Lön
I enlighet med myndighetens lönestruktur för funktionen

Tjänsteställe: Ernst Fontells plats, Göteborg

Arbetstid: Dagtid

Uppdraget är en visstidsanställning dock längst t.o.m 2015-12-31. Arbete utanför Göteborg kan förekomma.

Övrigt
Polismyndigheten i Västra Götaland erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag: att öka tryggheten och minska brottsligheten. Som anställd tar du del av myndighetens friskvård som förutom friskvårdstimme när så arbetet tillåter, består av kostnadsersättning för friskvård (enligt skatteverkets regler).

Vid rekrytering kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

Skriftlig ansökan tillsammans med CV (ej kopior på betyg och/eller intyg) sänds till Polismyndigheten i Västra Götaland, Box 429, Allmänna diariet, 401 26 Göteborg, eller e-post: platsansokan.vastragotaland@polisen.se, senast den 8 augusti, 2014.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.

Märk din ansökan med 713A298.500/2014

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Polisrättsenheten Eva Strömblad
11414
Processledare Ann-Christine Bech
11414
Therese Magnusson
11414
Tf sektionschef Stefan Andersson
114 14
Enhetschef Carl-Arne Jonsson
11414
tf gruppchef Anita Gustafsson
11414
Gruppchef Charlotte Johannesdotter
010-5654457

Sammanfattning

Besöksadress

STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Postadress

BOX 429
GÖTEBORG, 40126

Liknande jobb


Arkivarie

Arkivarie

1 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

24 augusti 2022