OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
MediCarrier AB är ett av Region Stockholm helägt logistik- och transportföretag. Bolaget lagerhåller och distribuerar sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt utför transporttjänster åt verksamheter inom Region Stockholm. Bolaget ansvarar även från 1 januari 2021 för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vår omsättning är drygt 1 miljard kronor och vi är ca 150 anställda.
Din roll
Tjänsten som arkivarie innebär att utveckla och uppdatera vårt viktiga arbete med informationshantering med vilket vi menar styrning och kontroll av verksamhetsinformationen under dess hela livscykel. Hanteringen omfattar registrering, validering (bevarande/gallring, känslighetsgrad), kvalitetssäkring av dokumentation, redovisning, tillgänglighet, skydd och förvaring. Vi behöver utveckla praktiska och effektiva arbetssätt som alla i företaget kan använda och vi följer Region Stockholms modell för verksamhetsbaserad informationsredovisning.
Organisatorisk tillhörighet inom bolaget är avdelningen Ekonomi och Administration och du rapporterar till chef Ekonomi och Administration. Tjänsten är placerad vid bolagets kontor i Spånga.
Huvuduppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att skapa, uppdatera och dokumentera ändamålsenliga rutiner för verksamheten baserat på riktlinjer för verksamhetsbaserad informationsredovisning såsom tex arkiv- och dokumenthantering, ärendehantering och arkivering samt att gallra och tillgängliggöra arkivmaterial och återsökning och utlämning av allmän handling vid förfrågningar.
I arbetet ingår också att delta i upprättandet av riktlinjer och styrande dokument inom arkivområdet samt i beredning av ärenden om bevarande och gallring. Ett annat viktigt område att utveckla är att vara drivande i digitaliseringen av vår informationshantering.
Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning med inriktning på arkiv eller informationsvetenskap eller annan likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av arkivering och/eller diarieföring i tidigare arbeten och du har god kännedom om hantering av allmänna handlingar i offentlig sektor. Vidare är du van att förteckna digitalt, du har god datavana och goda kunskaper om gällande lagar och föreskrifter.
Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med informationssäkerhetsklassificering likaså är det meriterande om du är utbildad arkivarie eller diplomerad registrator.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är flexibel, självgående och strukturerad i ditt arbete, är analytisk och målfokuserad samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är serviceinriktad och har förmågan att arbetat självständigt likväl som i grupp med andra människor. Du har utmärkt samarbetsförmåga och en vilja att skapa mervärde genom din kompetens inom arkivfrågor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig info
Sista ansökningsdag: 2021-08-27
Tillträde: enligt överenskommelse
Frågor om rekryteringen besvaras avSara Hansson, HR-specialist på tel: 0725 828 760, Arbetstagarorganisationen nås på telefon 0812312800 .
Provanställning kan komma att tillämpas
Kontaktpersoner på detta företaget
Transportchef Åke Haglund
08-505 347 51
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41
Vision Dan Stegeby
08-795 28 08
Logistikchef Jan Treffenberg
, tel: 08-795 28 19 eller mobi
Personalchef Nina Hird
tel nr 08-795 28 41, mobil 070
Vision Dan Stegeby
tel nr 08-795 28 08, mobil 070-484 28 17
Marknadschef Birgitta Bergqvist
08-795 28 46, 070-089 15 95
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41, 070-484 28 41
Platschef Nina Hird
Sara Hansson
0725828760