Arkivarie för arbete med informationshanteringsplaner

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vår kund behöver förstärka sitt team och söker nu 1-2 arkivarier alternativt registratorer med erfarenhet från arbete med informationshanteringsplaner/dokumenthanteringsplaner.

Du kommer att få arbeta inom offentlig verksamhet i trevliga lokaler på Gärdet. Detta är ett längre heltidsuppdrag under kontorstider som förväntas pågå i 6 månader.

Din huvuduppgift kommer vara att sammanställa och utforma informationshanteringsplaner. I detta ingår att kartlägga processer och deras innehåll, intervjua nyckelpersoner samt analysera, värdera och strukturera information. Du bör också kunna utreda innehåll vid behov. Rollen innefattar även att leda workshops med syfte att få fram rätt information till planerna.

Uppdraget kan innebära eventuella tjänsteresor vid enstaka tillfällen.


Din profil

För att vara aktuell för uppdraget krävs kunskap kring arkivregelverk och sekretesslagstiftning samt processbaserad arkivredovisning. Du bör även ha grundläggande kunskaper i processmodellering. Erfarenhet av att arbeta med kartläggning av information samt sammanställa informationshanteringsplaner ser vi som en självklarhet. Vidare krävs det också att du känner dig bekväm med att hålla i workshops samt intervjua nyckelpersoner i verksamheten.

Följande krav ställs på din profil:
• Genomförd arkivutbildning på högskolenivå med minst 60 hp (40p äldre betygsättning) i arkivvetenskap alternativt registrator med dokumenterad erfarenhet
• Genomförd praktik inom arkivutbildningen alternativt arbete med IHP som registrator
• Svenskt medborgarskap

Det ses som meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.

Som person ser vi gärna att du är driven, initiativtagande och självgående. Det är även viktigt att du kan följa instruktioner och levererar på utsatt tid. Då du kommer ha kontakt med olika medarbetare i verksamheten krävs det att du är kommunikativ och trygg i dig själv och i din arbetsroll. Du är en problemlösare med goda analytiska förmågor. Vidare ställs krav på både din flexibilitet och samarbetsförmåga. Självklart är du också en social och positiv person med ett starkt sinne för ordning och struktur.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.

Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 15 juli 2016

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


E-arkivarie

E-arkivarie

6 februari 2024

E-arkivarie Österåkers kommun

E-arkivarie Österåkers kommun

30 januari 2024

Arkivarie vikariat

Arkivarie vikariat

25 januari 2024

Administratör sökes

Administratör sökes

1 december 2023