Arkivarie på 40% sökes till samhällsviktig myndighet i Solna

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på en myndighet som arbetar för ett diskrimineringsfritt samhälle därmänniskors lika rättigheter och möjligheter respekteras? Är du dessutom en utbildad och erfaren arkivarie som vill arbeta två dagar i veckan? Då vill vi komma i kontakt med dig för denna tjänst!

Om uppdraget
Myndigheten arbetar på uppdrag av Sveriges riksdag och regering för att främja lika rättigheter och möjligheter och för att motverka diskriminering. Tjänsten är placerad på den administrativa enheten på kontoret i Solna. Arbetet är på deltid, två dagar i veckan och förlagt underarbetstiden 08.00-16.30. Uppdraget beräknas påbörjas i början av maj 2019 och löper till och med april 2020, med möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat attansvara för ordning i arkivet och att hålla arkivförteckningen uppdaterad, löpande arkivering av fysiska akter och ge råd och stöd i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor till registratorsfunktionen. Du kommer att upprätta myndighetens arkivbeskrivning, säkerställa att arkivlokaler och arkivskåp uppfyller kraven enligt Riksarkivets föreskrifter samt svara på Riksarkivets frågor om myndighetens arkiv. Vidareförbereder du inför och verkställer gallring av fysiska handlingar enligt lokala gallringsbeslut samt förnyar myndighetens gallringsbeslut. I rollen ingår även för rollen i övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning eller likvärdigt och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbetealternativtminst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
- Praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
- Kunskaper i MS Office
- Erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public 360, W3D3, Visual Arkiv m.fl.)
- Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2019-04-05.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 20 mars 2019

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


E-arkivarie

E-arkivarie

6 februari 2024

E-arkivarie Österåkers kommun

E-arkivarie Österåkers kommun

30 januari 2024

Arkivarie vikariat

Arkivarie vikariat

25 januari 2024

Administratör sökes

Administratör sökes

1 december 2023