Arkivarie till kommunarkiv och bildarkiv.

Arkivarie till kommunarkiv och bildarkiv.

Arbetsbeskrivning

Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av administrativa avdelningen, digitaliseringsavdelningen, ekonomi- och styrningsavdelningen, HR-avdelningen, kommunikationsavdelningen och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.



ARBETSUPPGIFTER
Du är anställd på kommunledningsförvaltningen men kommer dela din tjänst, 50 % kommunarkivarie, kommunledningsförvaltningen och 50 % bildarkiv på uppdrag av kulturförvaltningen. Du ska sköta det dagliga arbetet i kommunarkivet och bildarkivet som innebär:
• Att ge service till allmänheten genom besvara frågor, lämna ut allmän handling och göra sekretessprövningar.
• Ge stöd till kommunens verksamheter i olika arkivfrågor och ge internutbildningar.
• Ordna och förteckna arkiv, upprätta arkivförteckningar och arkivbeskrivningar samt verkställa gallring.
• Motta leveranser från förvaltningarna
• Samverka med arkivarie, registrator och personal på bildarkivet
• Registrera och förteckna i kommunens bilddatabas, Sofie.
• Ge service till allmänheten genom att ta fram specifika bildmotiv
• Ta fram bilder till museernas utställningsverksamhet

Kommunen använder sig av Comprima som e-arkiv och LEX som ärendehanteringssystem.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arkivarieutbildning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om aktuell offentlighets- och sekretesslagstiftning, dataskyddsförordning och övriga relevanta lagar. Det är meriterande om du även har arbetat som arkivarie/registrator i en kommun och om du upprättat klassificeringsstruktur inom en myndighet.

Det är viktigt att du är ansvarsfull, driven och gillar utmaningar och kan dela med dig av din kunskap så att kommunen utvecklas inom arkivområdet både analogt och digitalt.

Stor vikt läggs vid dig som person.
B-körkort krävs.


ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lönechef Lotta Rolfsson
0550-869 61
Vision Inger Svensson
0550-869 63
IT-chef Stellan Sjögren
0550-880 20
SACO Hans Hjelm
0550-880 25
Chef informationsenheten Lars Ahlqvist
0550-88003
DIK Torunn Öberg
0550-88171
Ekonomichef Morgan Persson
0550-880 24
Kanslichef Peter Eskebrink
0550-858 36
Personalchef Niclas Friman
0550-880 50
Vision Inger Svensson
0550-880 55

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn
None

Postadress

Kungsgatan 30
Kristinehamn, 68184

Liknande jobb


Arkivarie

Arkivarie

1 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

24 augusti 2022