OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är centralt placerad på Kommunstyrelsens kansli. Inom denna enhet av Kommunkansliet arbetar 6 personer med ärendeberedning, utredningar och sammanträdesadministration åt Kommunfullmäktige, Kommunstyrelsen och dess arbetsutskott, valnämnd m fl samt informationskanaler som är kommunens hemsida och intranät,grafisk produktion, kommunens centralarkiv m m. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har stort intresse för arkiv- och dokumentfrågor och som vill ta ansvar för vår kommuns centralarkiv. Du ska kunna engagera förvaltningarna i arkivarbetet och stödja en effektiv arkiv- och dokumenthantering i hela kommunen. Du skall också arbeta inom hela ärendelogistiken- från registrering, sekreterarskap/protokoll till arkiv. Arbetet innebär att lämna myndigheter och bolag råd och anvisningar i arkivfrågor, handlägga förfrågningar ur arkivmaterialet, göra sekretessbedömningar samt ordna och förteckna arkivmaterial.Arbetet ställer höga krav på självständighet och konsultativt arbetssätt. Du kommer att ha en aktiv roll i arbetet med rutiner/processer kring elektronisk ärende/dokumenthantering samt nämndsarbete. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning med inriktning arkivkunskap samt kommunal organisation och förvaltningskunskap. Goda IT-kunskaper. Välutvecklad förmåga att kommunicera och samarbeta såväl som att arbeta självständigt. Drivkraft och förmåga att ta egna initiativ. Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kanslichef/kommunjurist Lars-Åke Svensson
0435-28 103
Projektledare Fredrik Norén
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0435-280 00
Upphandlingsstrateg Kurt Grönsund
0435-28197
Kanslichef/kommunjurist Lars-Åke Svensson
0435-28 103
Utvecklingsstrateg Anna Ilirzon
0435-286 89
Teamledare Kundtjänst Jenny Engkvist
0435-28012
Teamledare Kundtjänst Jenny Engkvist
0435-28012