Arkivarie/registrator

Arbetsbeskrivning

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag. 

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå. 

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Inom miljö- och stadsbyggnadskontoret arbetar närmare 50 personer. Vi som arbetar med stadsbyggnad och fysisk miljö samlar stor kompetens under samma tak. Det är många yrkeskategorier med varierande bakgrund och utbildning vilket ger en arbetsmiljö med mycket utbyte och lärande.

På mark- och kanslienheten handlägger vi bland annat fastighetsjuridiska frågor, förhandlingar, kart- och mätverksamhet, GIS-frågor samt förberedande av lantmäteriförrättningar. Vi koordinerar också ärenden till kommunstyrelsen och miljö- och stadsbyggnadsnämnden. På enheten är vi 16 medarbetare och vi söker nu en ny arkivarie/registrator. 

Arbetsuppgifter
Som arkivarie/registrator har du en central roll på förvaltningen med ansvarar för diarieföring, arkivfrågor och överklagandeärenden. Du är vår specialist i dessa frågor och stöttar hela förvaltningen för att säkerställa att våra arkiv är i ordning och godkända.  Du kommer att ge information inom området offentlighet och sekretess och med rutiner och mallar. Liksom att ge råd och stöd till medarbetare vid hanteringen av allmänna handlingar samt besvara frågor från allmänhet, myndigheter och media.

En arbetsuppgift som kommer att hamna hos dig under hösten är att ta fram och ajourhålla en ny dokumenthanteringsplan.  Likaså att fungera som vår samordnare och kontaktperson i arbetet med den nya dataskyddsförordningen GDPR. Så småningom ser vi gärna att du utvecklas mot nämndsekreteraruppgifter.

Kvalifikationer
Som arkivarie/registrator hos oss behöver du arkvivetenskaplig högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper. Goda kunskaper inom lag och avtal liksom svenska i tal och skrift är en förutsättning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbetsuppgifterna, men vi välkomnar också dig med nyare examen. Har du tidigare erfarenhet av diarieföringssystem ser vi det som meriterande.  
 
För oss är din personlighet viktig. Tjänsten innebär samverkan i många olika forum och vi tror därför att du behöver samarbeta bra med andra och gilla att ge service. Du ska också kunna utföra dina arbetsuppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt. 

Kontaktinformation
Eva Lagerblad, Kanslichef, 08-731 33 13, eva.lagerblad@lidingo.se

Facklig representant, nås via stadens växel, 08-731 30 00

Arbetsplats
Lejonvägen 15

181 32 Lidingö

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad LIDINGÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • . Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 19 september 2018

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


E-arkivarie

E-arkivarie

6 februari 2024

E-arkivarie Österåkers kommun

E-arkivarie Österåkers kommun

30 januari 2024

Arkivarie vikariat

Arkivarie vikariat

25 januari 2024

Administratör sökes

Administratör sökes

1 december 2023