Arkivassistent till samordningskansliet i Östersund

Arkivassistent till samordningskansliet i Östersund

Arbetsbeskrivning

Omväxlande jobb som arkivassistent inklusive utveckling*

Är du en person som har intresse av arkivfrågor och också kan tänka dig att arbeta med diarieföring? Vill du ha ordning och reda och har ett driv för utveckling? Välkommen till en intressant roll hos oss på regionstabens samordningskansli i Östersund!

Samordningskansliet är troligen en av de mest mångfasetterade verksamheterna inom Region Jämtland Härjedalen. Här arbetar vi med att stödja Region Jämtland Härjedalens ledning och samordnar regionstabens arbete. Vi håller ordning på de politiska mötena, är sammanhållande för regionens ärendehanteringsprocess från inkommen handling till slutarkivering, hanterar regionens arbete med säkerhet och beredskap, miljöarbetet, arbetet med informationssäkerhet och dataskydd och mycket mer. Hos oss finns en härlig blandning av människor med många olika specialistkunskaper inom bland annat mötesadministration, arkiv, diarieföring, juridik, miljö, informationssäkerhet och krisberedskap.

Du kommer in i en spännande tid där vi har många utmaningar framför oss och där vi behöver utveckla arbetet med arkiv och registratur. Krav på nya lösningar ställs också utifrån den digitala utvecklingen där vårt arbete med att införa e-arkiv just nu är i fokus.

*Vi tar din utveckling på allvar och vill få ditt livspussel att fungera!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i första hand att arbeta som arkivassistent i vårt regionarkiv. Men en viss del av din arbetstid kommer du att arbeta med diarieföring där det handlar om att registrera dokument och ärenden i ärendehanteringssystemet Platina. Du kommer att tillhöra enheten sekretariatet och arbeta i nära samverkan med en regionarkivarie, en arkivarie, två arkivassistenter och två registratorer. Som arkivassistent kommer du att hantera praktiskt arkivarbete och medverka till en god arkivvård. Det handlar bland annat om att med stöd av arkivarier ordna och förteckna arkiv, hantera inkommande beställningar och söka handlingar i arkivet. Uppgifterna i arkivet innebär fysiskt arbete i samband med hantering av handlingar.

För samordningskansliet är stödet till verksamheten och servicen till medborgarna viktiga delar. I båda dina roller förväntas du bidra i arbetet med att utveckla nya rutiner och arbetssätt för att föra utvecklingen framåt!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i arkiv. Du behöver ha minst en utbildning på gymnasienivå, gärna med inriktning administration eller annan utbildning och erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av praktiskt arkivarbete. Även erfarenhet av diarieföring och kunskaper om relevant lagstiftning, till exempel offentlighets- och sekretesslagen och Arkivlagen är meriterande.

Tjänsten kräver att du har en god administrativ förmåga och kan kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Vi tror att är flexibel och strukturerad med god samarbetsförmåga. Du ska kunna ta egna initiativ och vara serviceinriktad.

Hos oss är det viktigt med en bra gruppdynamik och stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tidsbegränsad anställning med eventuell möjlighet till förlängning

Vi hanterar ansökningarna löpande under ansökningstiden så välkommen in med din ansökan så snart som möjligt

Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig.

Vi ser fram emot att få din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


25 mars 2024

22 mars 2024