Arkivassistenter till Förvaltningsrätten i Stockholm

Arkivassistenter till Förvaltningsrätten i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Förvaltningsrätten i Stockholm är en modern och utvecklingsinriktad arbetsplats med engagerade medarbetare. Verksamheten kännetecknas av hög kvalitet och effektiv handläggning, som i huvudsak sker digitalt.

Förvaltningsrätten i Stockholm är landets största domstol och en av landets fyra migrationsdomstolar. Vi är ca 500 medarbetare och våra största måltyper är migrationsmål, biståndsmål, socialförsäkringsmål och skattemål. Här kan du, tillsammans med kollegor med många kompetenser och bakgrunder, utvecklas och utmanas i ditt arbete.



Här gör du skillnad varje dag!



Arbetsbeskrivning 
Vi söker två arkivassistenter som ska arbeta i vår arkivgrupp tillsammans med handläggarchef, arkivsamordnare, arkivarier, arkivassistenter och domstolshandläggare.

Som arkivassistent på domstolen arbetar du med att omhänderta, arkivera och gallra arkivhandlingar i enlighet med gällande regelverk, du kommer att hantera både pappershandlingar och digitala handlingar. Du hanterar förfrågningar och utlämnande av allmänna handlingar samt är ett internt stöd i arkivfrågor. Andra löpande arbetsuppgifter är att sortera och iordningställa domar och beslut för inbindning. I arbetsuppgifterna kan även ingå att ordna och förteckna arkivmaterial.

 

Kvalifikationer
Du ska ha gymnasieutbildning och får gärna ha eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration och/eller juridik. Utbildning i arkiv-och informationsvetenskap är särskilt meriterande.

Du får gärna ha erfarenhet av arkiv- och informationshantering på myndighet. Du har goda IT-kunskaper och det är meriterande med erfarenhet av elektronisk informationshantering och digitalt bevarande.

Som arkivassistent är du driven och prioriterar att uppnå mål och att få arbetet slutfört på ett strukturerat och noggrant sätt. Du tar snabbt in ny kunskap och använder tidigare kunskap på ett flexibelt sätt.

Du är van vid att samarbeta och förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har gott omdöme och ser till helheten.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och testning kommer därför att genomföras som ett första steg i rekryteringsprocessen.

Anställning
Tidsbegränsad anställning, 6 månader.

Snarast, enligt överenskommelse.

Övrigt
I samband med att ansökan skickas in så bjuds du in till att genomföra tester. För att vara aktuell i denna rekryteringsprocess ska du genomföra testerna senast den 22 augusti 2022.



Läs mer om Förvaltningsrätten i Stockholm: http://www.forvaltningsrattenistockholm.domstol.se/



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Askersjö
08-561 683 39
Joakim Helmerson, enhetschef
08-561 686 15
Fanny Foogerbrant, HR-assistent
08-561 680 91
Amanda Modig, Chef administrativa enheten
08-561 68251
Chang Notbäck, HR-specialist
08-561 68268
Maria Askersjö, HR-assistent
08-561 683 39
Michael Erliksson, Chefsrådman
08-561 682 87
Joakim Helmerson, Enhetschef serviceenheten
08-561 686 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Förvaltningsrätten i Stockholm
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Tegeluddsvägen 1
None

Postadress

Tegeluddsvägen 1
Stockholm, 11576

Liknande jobb


30 oktober 2024

29 oktober 2024

29 oktober 2024

Registrator

29 oktober 2024