OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37 000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3 100 anställda. Dagens moderna organisationer blir allt mer komplexa och allt mer beroende av information av olika slag. En effektiv informationshantering behövs exempelvis för att kunna bedriva verksamhet på ett ordnat, effektivt och ansvarsfullt sätt, tillhandahålla e-tjänster, säkerställa kontinuitet och kunskap i organisationer och uppfylla legala krav. Du är ansvarig för kommunens strategiska informationsflöde och dokumenthantering, från källan till lagring/arkivering, inkluderat informationssäkerhet. Du ansvarar för kommunens centralarkiv och har personal- och budgetansvar. Du kan modern informations- och dokumentstyrning. Som individ är du drivande, självständig samt utvecklingsorienterad. Du vill anta utmaningen att leda en mindre grupp och har förmåga att få människor att växa. Du är högskoleutbildad inom arkiv och informationsvetenskap eller har likvärdiga meriter.