Arkivchef

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER Dagens moderna organisationer blir allt mer komplexa och allt mer beroende av information av olika slag. En effektiv informationshantering behövs exempelvis för att kunna bedriva verksamhet på ett ordnat, effektivt och ansvarsfullt sätt, tillhandahålla e-tjänster, säkerställa kontinuitet och kunskap i organisationer och uppfylla legala krav. Du är ansvarig för kommunens strategiska informationsflöde och dokumenthantering, från källan till lagring/arkivering, inkluderat informationssäkerhet. Du ansvarar för kommunens centralarkiv och har personal- och budgetansvar. KVALIFIKATIONER Du kan modern informations- och dokumentstyrning. Som individ är du drivande, självständig samt utvecklingsorienterad. Du vill anta utmaningen att leda en mindre grupp och har förmåga att få människor att växa. Du är högskoleutbildad inom arkiv och informationsvetenskap eller har likvärdiga meriter.

Sammanfattning

Liknande jobb


3 november 2023

Arkiv Gävleborg söker ny chef

Arkiv Gävleborg söker ny chef

6 oktober 2023

15 september 2023

Teamledare Informationshantering

Teamledare Informationshantering

28 juni 2023