Art director till Marknadsavdelningen, Liseberg AB

Arbetsbeskrivning

Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 425 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,2 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.




Beskrivning
På Lisebergs marknadsfunktion är vi 20 medarbetare som planerar, producerar och genomför kommunikationsinsatser i egna, förtjänade och köpta kanaler.

En hel del produceras i egen regi, men också med hjälp av byråer. Vårt uppdrag är att med utgångspunkt i Lisebergs styrdokument, varumärkesplattform och gästinsikt stärka varumärket Liseberg och skapa marknadskommunikation som både bygger starka relationer med våra gäster, och ökar försäljningen. Avdelningen är i en spännande utveckling och genomgår just nu en stor förändring för att möta behov och krav från omvärlden och en ökad digitalisering.

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en kreativ och producerade art director till Inhouse på Lisebergs marknadsavdelning.

Som art director är du del av den kreativa processen och är visuellt ansvarig i projekt. Som vår AD har du dock din tyngd i en producerande roll där du utvecklar och färdigställer för såväl print och digitalt. Du samarbetar nära med övriga roller inom Inhouse, så som produktionsledare, copywriter, grafisk formgivare, producent film & animation samt originalare. Vidare har du också ofta direkt dialog med beställare och projektledare.

Du är en sann kreatör med naturlig fallenhet för färg och form. Både en idéspruta och ett kreativt bollplank.

Ansvarsområdet omfattar all grafisk utveckling och produktion av både print och digitala media, inklusive rörlig media. Du har hög digital kompetens och kan vara med och utveckla denna utifrån Lisebergs behov. Du har ett intresse för samt kunskap kring idé och regi av foto/film.

För de marknadsinsatser som Liseberg låter extern byrå utveckla och genomföra, bistår du som bollplank vid behov i det kreativa arbetet. Du har kunskaper om hur marknadsföringsprocessen fungerar och om hur man ska nå den tänkta målgruppen. 

Kvalifikationer
För att passa för tjänsten behöver du ha mycket god skriftlig och muntlig förmåga av det svenska och engelska språket.

Du har en högre utbildning inom grafisk design, art direction eller liknande samt en relevant erfarenhet (minst 5 år) som art director i marknadsorganisation eller byrå/konsultverksamhet med dokumenterat goda resultat. Om dina kunskaper i Indesign, Photoshop, Illustrator. After effects mycket goda ser vi det som meriterande.

Du är  som person stark på kreativa området, har en idémässig förmåga, ett visuellt öga och är formsäker och har en känsla för upplevelsebaserad kommunikation.Vidare har du erfarenhet av att arbeta med både varumärket genom en visuell identitet och kommunikationen genom uttryck, lösningar och budskap

Din förmåga att se helhet, säkra en röd tråd, skapa förutsättningar för kommunikation i det nya digitala kommunikationslandskapet är naturligt för dig och du har arbetat med både print och digitala produktioner med allt från materialbeställningar till slutleveranser.

Du trivs med att tillhöra och samarbeta med övriga i ett team och van vid att hantera koplexa projekt där tempot stundtals kan vara högt. För oss är det starkt meriterande om du har teamledande erfarenhet där du kan inspirera och guida andra kreativa och producerande resurser. 

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Har du frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Lisa Müller, chef för Marknadskommunikation och Inhouse, på mail. Lisa.Muller@liseberg.se eller tel. 031-348 65 57.

Urval och intervjuer kommer ske löpande, så vänta inte med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Liseberg AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2020
  • Ansök senast: 18 mars 2020

Liknande jobb


Kommunikationsstrateg

Kommunikationsstrateg

10 april 2024

ChopChop söker Art Director

ChopChop söker Art Director

16 mars 2024

ChopChop söker Art Director

ChopChop söker Art Director

16 mars 2024