Assignment Manager till global kund i Lund

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en ny kollega till vårt team i Lund! Är du en kommunikativ, strukturerad och proaktiv ledare med erfarenhet av att företräda en organisation gentemot en kund och/eller utveckla organisationer eller verksamhet, kan detta vara rollen för dig.

Rollen

I rollen som Assignment Manager är du kundens närmsta kontakt för leverans och utförande i projekten och du sitter även med i ledningsgruppen för Öresundsregionen. Du visar vägen framåt och arbetar med förändring för att hjälpa kunden att utvecklas i de delar som behövs, från att identifiera problem till att skapa förutsättningar för att nå kundens och våra egna högt satta mål.

I arbetet ingår bland annat:

- Leda assignment-organisationen mot efterfrågad riktning och säkerställa att kundens krav & förväntningar möts

- Medverka i ledningsgruppen för Öresundsregionen och bistå med att sätta strategisk inriktning och mål för bolaget inom regionen

- Personalansvar för ett antal team-medlemmar som kommer adderas på successivt

- Säkerställa att teamet kan leverera efter kundens önskemål genom att vi har rätt kompetenser och roller på plats (se över rekryteringsbehov m.m.) och skapa rätt förutsättningar för medarbetarna

- Säkerställa att teamet följer avtalade processer och standards som finns på plats och använder rätt verktyg till detta

- Säkerställa att kundens förväntningar, vision och strategi uppnås genom att:
- skapa klarhet och tydlighet i processer genom att ha en god kommunikation med kunden
- matcha vår organisations setup och utförande med kundens krav
- definiera och följa upp KPIer
- arbeta proaktivt

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av att driva större projekt och arbete med förändringsledning kopplat till utveckling. Du har troligen arbetat med ett företag i förändring och trivs i en roll där du får vara med och utveckla affären och driva individer mot gemensamma mål.

Vi söker dig som:

- Är analytisk och kan se synergier i hur vi kan utvecklas både produktionsmässigt och affärsmässigt

- Har tidigare erfarenhet av personalansvar och trivs med att stötta och utveckla dina medarbetare

- Är proaktiv i din uppföljning och strukturerad i ditt arbete, samt bra på att skapa, implementera och bibehålla struktur hos dina medarbetare

- Har en vilja till framdrift och kommer till din rätt när du får kombinera operativt och strategiskt tänkande i ditt dagliga arbete

- Har erfarenhet av att utveckla arbetsprocesser/flöden

- Är flytande i svenska & engelska (tal & skrift)

Vilka är vi?

Semcon Product Information är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerande medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst.

I denna roll kommer du att arbeta med vår största kund i regionen som verkar inom den globala process- och förpackningsindustrin. Vi arbetar i ett multi-site teamupplägg som idag består av 35 - 40 medarbetare med en stor tillväxtpotential. I teamet finns bland annat tekniska skribenter (på olika siter), koordinatorer, projektledare och vi har även tillgång till Semcons samlade kompetens vid behov, oavsett site eller land.

Tycker du att det här låter som rätt roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vad erbjuder vi?

Being people who put people first” - ett tydligt sätt för oss på Semcon att förhålla oss till våra medarbetare, detta gör vi genom att erbjuda bland annat:

- Trygghet genom fast anställning och förmåner

- Möjlighet att delvis arbeta remote

- Contribution & development dialogues (CDD) - Individuell utvecklingsplan som ni regelbundet följer upp tillsammans

- Utbildningar inom våra expertområden genom både interna och externa utbildningar inom olika områden

Kontaktpersoner på detta företaget

Josephine Barrett
+46 134708600, +46 736827656
Linus Magnusson
+46 (0)13 470 86 40, +46 (0)70 410 84 52
Anna-Karin Flöjt
+46 (0)739 20 59 58
Jesper Netinder, Team Manager
+46 708209442
Sofia Einbeigi, Rekryteringsspecialist
+46 701603959

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Semcon Product Information
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Besöksadress

Teknikringen 7
None

Postadress

Teknikringen 7
Linköping, 58330

Liknande jobb


Driven projektledare till framtidens socialtjänst

Driven projektledare till framtidens socialtjänst

12 januari 2024

Utvecklingsledare Idrott

Utvecklingsledare Idrott

12 januari 2024

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

11 januari 2024

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

10 januari 2024