OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Projekt Jobbsökarna bistår företag med rekryteringshjälp.
Assistansföretag i Halland söker administratör
Huvuduppgift
Ansvar för löpande dokumentation av verksamheten samt vara ett stöd till ledningen i företaget.
Bakgrund
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet samt adekvat högskoleutbildning eller motsvarande kompetens, gärna med erfarenhet från branschen.
Som person är du social, drivande, strukturerad och självständig. Din kommunikativa förmåga är mycket god, både i tal och skrift. Du har förmåga att samarbeta, är flexibel, pålitlig och ansvarsfull.
Du har goda kunskaper om LSS och övrig lagstiftning som omgärdar anordnandet av personlig assistans. Du har förmågan att läsa och förstå en lagtext.
Goda kunskaper i Officepaketet är ett måste.
För att lyckas med arbetet krävs att du har förmåga att arbeta självständigt och att du är noggrann vid utförandet av dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Du ska kunna analysera vid problemsituationer och kunna finna lösningar för att hantera de problem som uppstår.
Vi erbjuder 3 månaders vikariat på deltid (50%) .
Tillträde : omgående
Vi hanterar inkomna ansökningar löpande så tveka inte att maila in din ansökan redan idag!
Företaget begär att du uppger referenser i ansökan.
Vid frågor - maila Barbro Bergman, projektsamordnare Jobbsökarna
Projekt Jobbsökarna är ett samarbetsprojekt mellan Företagarna & Arbetsförmedlingen som syftar till att underlätta för små & medelstora företag att rekrytera. Projektet innebär uppsökande verksamhet ute hos företagen och utgår från de små företagens förutsättningar . Arbetsförmedlingen ska tillsammans med Företagarna skapa erfarenheter som kan utveckla och förbättra Arbetsförmedlingens erbjudande till små-och medelstora företag