Assistanskoordinator

Arbetsbeskrivning

Passal, som är ett företag i utveckling, arbetar med personlig assistans och drivs sedan starten år 2000 av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av att arbeta med människor med funktionsnedsättning. På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse, och vi lägger stor vikt vid att ge ett varmt och personligt bemötande. Vi arbetar dagligen för att ta oss närmare vår vision om ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut.

En medarbetare på kontoret är föräldraledig under 2015 och vi söker därför en koordinator som arbetar i hennes ställe.
Vi söker dig som vill vara en del i arbetet med att utveckla både Passal som företag och personlig assistans i stort. Du ska ha ett stort engagemang för verksamhetsområdet och ha en hög grad av serviceanda. För att göra ett bra arbete som koordinator tror vi att du är lyhörd, anpassningsbar och har mycket energi i ditt arbete. Du gillar att ta egna initiativ och har ett lösningsinriktat arbetssätt. Du är även bra på att skapa och bibehålla goda relationer och sätter alltid individen i centrum.
Som koordinator ansvarar du för att våra kunder och assistenter får det stöd de behöver för att assistansen ska fungera så bra som möjligt. Det innebär många möten med människor och dagliga kontakter med både kunder och assistenter. Koordinatorn coachar kunderna i deras arbetsledarroll, och planerar tillsammans med kunden assistansen. Som koordinator har du personalansvar för assistenterna, vilket innebär personalmöten, handledning och utbildning.
Alla som arbetar på Passal är delaktiga i de aktiviteter som vi anordnar, arbetet innebär därför ibland att du arbetar på kvällen.
Tjänsten innebär att du har kunder i stora delar av Värmland, främst koncentrerat till de orter där vi har kontor. Det är därför ett krav att du har körkort. Din placeringsort blir Karlstad, Kristinehamn eller Karlskoga. Tillträde snarast.

Kvalifikationer:
Vi ser gärna att du har lämplig högskoleutbildning t ex Socionom eller annan likvärdig utbildning. Du ska ha arbetat med människor tidigare i verksamhet där du själv ansvarat för ditt arbete. Det är en fördel om du har arbetat inom funktionsnedsättning tidigare. På grund av en ojämn könsfördelning ser vi gärna manliga sökande men kompetens och personlighet prioriteras.
Tjänsten är ett vikariat tom december 2015, med eventuell förlängning. Tjänstgöringsgraden uppgår till 80%.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Lindberg
070-0191077
Assistanskoordinator & Informatör Karolin Sandin
010-707 78 41
Informatör samt Regionansvarig Värmland Maria Nilsson
010-7077811

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Passal AB Värmland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • 80%. Tom dec 2015.
  • Publicerat: 4 mars 2015

Besöksadress

Kristinehamn
Kristinehamn

Postadress

Box 324
Kristinehamn, 68137

Liknande jobb


Skansens restauranger

Skansens restauranger

13 maj 2024

24 april 2024

Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024