Assistanssamordnare på Ågrenska!

Arbetsbeskrivning

Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi finns på Lilla Amundön ca 10 km söder om Göteborg.

Vi bedriver verksamhet utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella.
Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation.
Vi bedriver familjeverksamhet, korttidsvistelse, vuxenverksamhet, kurser, konferenser och personlig assistans. Vi driver också verksamhet för Göteborgs stads räkning i form av Familjestödsenheten och ADHD-konsulent.

Eftersom vår assistansverksamhet hela tiden växer söker vi nu ytterligare en person till teamet som arbetar med att anordna Personlig Assistans åt personer med funktionsnedsättningar.

Vill du arbeta med personlig assistans i en organisation utan vinstintresse som tar nya uppdrag för att arbeta i enlighet med vår vision:
- Vi skall vara bland de främsta på att bidra till att skapa förutsättningar för ett optimalt liv och utveckling för personer med funktionsnedsättning i hela livsperspektivet-

Tveka då inte att söka denna tjänst!


Arbetsuppgifter:
Som assistanssamordnare är du spindeln i nätet som får den personliga assistansen att fungera.

Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att vara ett stöd för den assistansberättigade, anhöriga och/eller företrädare i genomförandet av assistansbeslutet. Detta är den största biten och innefattar även kontakter med myndigheter som försäkringskassa och kommun samt kontakter med skola och sjukvård, habilitering och andra berörda aktörer.


Du även skall ge stöd till och handleda uppdragsgivarens personliga assistenter. Du medverkar på APT, ansvarar för rekrytering,introduktion schemaläggning och utbildning.

Ågrenska har ett utbildningsprogram för assistenter där vi själva tillsammans med andra medverkar som föreläsare.

Arbetet utgår från kontoret på Lilla Amundön och sker främst genom personliga besök, telefonsamtal, mailkontakt. Det ingår även regelbundna hembesök hos den assistansberättigade.

Vanligtvis arbetar vi vardagar kontorstid men eftersom personlig assistans pågår dygnet runt och möten ibland måste förläggas på kvällstid kan arbetstiderna variera.
Du kommer själv att ansvara för ett antal uppdrag men har alltid möjlighet att samarbeta och diskutera med de andra i teamet. I dagsläget arbetar tre personer som assistanssamordnare varav en är verksamhetschef.


Kvalifikationer:
Högskole-/ universitetsutbildning inom beteendevetenskap såsom PA-program, Socionomprogram, eller liknande..
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättningar och/eller erfarenhet av personaladministrativt arbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om du har branscherfarenhet är det ett stort plus.

Omfattning:
75% och ökande i takt med att verksamheten växer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Sandegård
031- 750 91 56
Louise Jeltin
031-750 91 48
Verksamhetschef Anders Sandegård
031- 750 91 56
Assistanssamordnare Louise Jeltin
031-750 91 48
Assistanssamordnare Lousie Jeltin
031 - 750 91 48
Verksamhetschef Anders Sandegård
031-750 91 56
Assistanssamordnare Louise Jeltin
031- 750 91 48
Verksamhetschef Anders Sandegård
031- 750 91 56
Assistanssamordnare Louise Jeltin
031-750 91 48
Assistanssamordnare Lousie Jeltin
031 - 750 91 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÅGRENSKA ASSISTANS HOVÅS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid/Deltid
  • Individuell lönesättning
  • 75%. Tillvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
  • Publicerat: 28 april 2014

Besöksadress

LILLÖVÄGEN LILLA AMUNDÖN
HOVÅS

Postadress

BOX 2058
HOVÅS, 43602

Liknande jobb


Skansens restauranger

Skansens restauranger

13 maj 2024

24 april 2024

Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024