Assistant manager

Arbetsbeskrivning

Good Morning+ Göteborg City är ett mysigt fartygshotell som ligger mitt i centrala Göteborg. Från hotellet är det promenadavstånd till Liseberg, Operan och shoppingstråken kring Avenyn. Läget är unikt och utsikten över Göteborgs hamn är slående. Det finns unika möteslokaler i tre ”captains cabins” högst upp i fören och allt kan ordnas för ditt möte, från unikt boende till inspirerande mötesrum och goda måltider. Restaurangen Ibistro har en mysig atmosfär och generösa öppettider med möjlighet att beställa in en bit mat dygnet runt. Restaurangen har sjöutsikt och under sommaren finns ett soldäck där du kan njuta av frukostkaffe eller eftermiddagsfika.



Beskrivning
I rollen som Assistant Manager är du den operativa ledaren i receptionen och ansvarar för den dagliga driften av reception och restaurang/bar.

Du förväntas fokusera på resultat, utveckling och vara en inspirerande och uppskattad ledare. Vi söker dig som är redo för nästa steg i din utveckling och brinner för service och ett gästbemötande i världsklass. I denna roll förväntas du arbeta nära hotellets General Manager i att ansvara för hotellets kvalitet, utveckling, arbetsledning, rekrytering och ekonomiska rapportering.



Arbetsuppgifter

Tillsammans med General Manager, ansvarig för hotellets ekonomiska rapportering i samband med månadsavslut
Attestering/kontering av hotellets fakturor
Kontroll av daglig avstämning i receptionen


Kvalitetsuppföljning och avstämning vad gäller gästkommentarer via Revinate
Utveckling och kontroll av hotellets koncept 
Upprätta en hög servicenivå genom en introduktionsplan som följer företagets policies


Avdelningsansvar med direktrapporterande medarbetare
Schema och bemanning
Vara ansvarig och behjälplig vid rekrytering av nyanställda
Genom engagemang och entusiasm driva teamet framåt mot uppsatta mål

 

Kvalifikationer
Professionell i din inställning och hög social kompetens

Tidigare erfarenhet av hotellreception gärna i ledande befattning

Positiv, serviceinriktad, engagerad, noggrann, ansvarstagande, driven och tar egna initiativ

Kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav

Du har ett genuint intresse för service

 

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %

Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid samt helger

Vi tillämpar sex månaders provanställning

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Sammanfattning

Liknande jobb


Receptionschef till First Hotel Brommaplan

Receptionschef till First Hotel Brommaplan

27 maj 2024

Community Sales Manager

8 maj 2024