Assistent

Arbetsbeskrivning

Kustbevakningen är en civil myndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi räddar, hjälper och övervakar.

Verksamheten omfattar bland annat miljöräddning, sjöräddning, brottsbekämpning samt tillsyn och kontroll. Genom nationellt och internationellt samarbete verkar myndigheten för en hållbar havsmiljö, ökad säkerhet till sjöss och för att minska gränsöverskridande brottslighet.

Kustbevakningens vision är att vara en kustbevakning i världsklass som inger förtroende. Att arbeta inom Kustbevakningen innebär att dela en gemensam värdegrund där hörnstenarna är helhetssyn, välvilja och engagemang.




ARBETSUPPGIFTER
Kustbevakningen söker en assistent till personal- och ekonomiavdelningen vid Kustbevakningens huvudkontor i Karlskrona. Personal-och ekonomiavdelningen har det övergripande ansvaret inom myndigheten gällande personal, lön, ekonomi, upphandling samt utbildning. Inom personal- och ekonomiavdelningen ingår personal- och löneenheten där denna befattning som assistent är placerad.

Som assistent blir dina arbetsuppgifter bland annat följande:
* Ärendehantering och diarieföring dvs. lottning, sökning av handlingar, remisslista inom PE-avd, registrering av handlingar, avslutande av ärenden, arkivering m.m
* Hantering av ekonomiärenden vilket innebär granskning och kontering av fakturor, hantera löneadministrativa uppgifter i form av ex kvitton samt ge administrativt stöd till avdelningens personal i fakturafrågor
* Ansvar för personalakterna vid Huvudkontoret samt informations- och introduktionsmaterial i samband med nyanställningar
* Tjänstgöringsintyg
* Delge bevaknings- och semesterlistor samt lista över personalrörlighet
* Administrera uppgifter till intranätet samt vara behjälplig i arbete med dokument
* Sekreterare vid möten
* Övriga förekommande uppgifter som posthantering, kopiering, utskick och beställningar samt ansvara för material i kontorsförrådet


KVALIFIKATIONER
Du har;
• Genomgången 3-årig gymnasieutbildning med godkända betyg
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
• God kunskap att arbeta i Windows Office miljö.
• Körkort B

Erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso samt ekonomisystemet Agresso är meriterande. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av ärendehanterings- och diarieföringssystem.

Som person är du engagerad, initiativtagande, flexibel och har framförallt en positiv inställning. Det är också viktigt att du har lätt för att lära dig nya saker, har en hög känsla för service och strävar efter att ständigt förbättra dig. Vidare har du en god förmåga att se till helheten och är van att arbeta lösningsorienterat. Du har lätt för att samarbeta med andra, har en god kommunikationsförmåga samt gott omdöme. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla.

Kustbevakningens utlandsuppdrag och internationella insatser ökar. I anställningen ingår skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten.

För anställning krävs svenskt medborgarskap, drogtest samt säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.







ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Offentliga Jobb för samtliga lediga jobb.

Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte bifogas ansökan, det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.

Tack för att du skickar din ansökan elektroniskt genom Offentliga Jobb.

Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Christenson, Chef personal- och löneenhete
0455-35 34 73/0701-419761
SACO/SRAT och TULL-KUST kontaktas via Kustbevakn
0455-35 34 00
Chef ekonomi- och upphandlingsenheten Fredrik Svensson
0455-353583/0708-183267
Chef personal- och löneenheten Karin Christenson
0455-35 34 73
Kursansvarig Ola Branje
0455-35 35 24
Karin Christenson, Chef för personalenheten
0455-353473/0701-419761
Utbildningssamordnare Helena Ung Säfström
0455-35 34 12
Enhetschef Karin Christenson
0455-35 34 73

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kustbevakningen, Personal- och ekonomiavdelningen Karlskrona
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse, upphör: 2016-12-31 .
  • Publicerat: 19 maj 2015

Besöksadress

37123 Karlskrona
None

Postadress

Box 536
Karlskrona, 37123

Liknande jobb


Projektadministratör

Projektadministratör

17 maj 2024

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

16 maj 2024

Area Assistant

Area Assistant

16 maj 2024