Assistent

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningens administrativa avdelning utgör förvaltningens samlade resurser vad gäller support och administrativt stöd till ledningsorganisationen inom socialförvaltningen. Arbetsuppgifter: Som assistent inom administrativa avdelningen arbetar du i ett team om fyra assistenter. Huvudsakliga arbetsuppgifter för assistentteamet är handläggning och debitering av avgifter inom äldre- och handikappomsorgen, hyresadministration för äldreboenden, Lass-återsökning via försäkringskassan samt kontering av fakturor. Utöver det som finns inom ramen för assistentteamets uppdrag så omfattar del av aktuell tjänst visst arbete med posthantering och registratur. Under 2011 kommer uppgradering av förvaltningens verksamhetssystem att genomföras vilket kommer att innebära medverkan i utvecklingsarbete och systemadministration. Kvalifikationer: Lämplig gymnasial utbildning. Goda kunskaper vad gäller administrativt arbete med stöd av IT-baserade system. Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Logica Vård & Omsorg samt ärendehanteringssystem Evolusion är meriterande. Arbetet innebär dagliga kontakter med kunder och/eller kommunmedborgare. För att vi ska kunna leverera bra service förväntar vi oss att du är positiv, kundorienterad och kan uttrycka dig på ett enkelt och lättförståeligt sätt i såväl tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tillträde: Snarast. Övrigt: Utdrag ur belastningsregistret måste visas före anställning

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

Administratör

10 juni 2024