Assistent centralarkiv

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta i kommunens centrala förvaltning, kommunledningskontoret, där kommunens centralarkiv är placerad.Verksamheten ansvarar dels för centrala arkivfunktionens göromål/uppdrag, dels för att ge de kommunala förvaltningarna och bolagen vägledning, information, stöd och service för att skapa god kvalitet inom dokumenthantering och arkivvård.Vi tror att du är ordningsam, strukturerad, social och älskar service.Du har stor lokal kännedom om vår bygd och har lätt att samarbeta.Förutom att du har adekvat utbildning på minst gymnasienivå, ser vi gärna att du har praktisk erfarenhet från arbete inom administration och arkivområdet.Du har god datorvana och är du dessutom historieintresserad så är det ett mervärde.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PITEÅ KOMMUN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 13 december 2008
  • Ansök senast: 2 januari 2009

Liknande jobb


30 oktober 2024

29 oktober 2024

29 oktober 2024

Registrator

29 oktober 2024