Assistent – ge kvalificerat och effektivt administrativt stöd

Arbetsbeskrivning

Sekretariatet för EU och internationella frågor, Näringsdepartementet

Är du en administratör ut i fingerspetsarna, har god IT-kunskap och trivs med att arbeta med varierande uppgifter? Har du dessutom erfarenhet av administrativt arbete så kan vi erbjuda dig ett självständigt arbete i händelsernas centrum där ingen dag är den andra lik.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Sekretariatet för EU och internationella frågor söker nu en assistent som vill bidra till att arbetet på Näringsdepartementet fortsatt kan hålla en hög kvalitet och bedrivas effektivt.

I rollen som assistent kommer du ha en viktig roll som administrativt stöd till chefer och handläggare. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att bistå vid interna och externa konferenser, seminarier och resor, ta fram listor för rond och beredningar, expediera regerings- och regeringskanslibeslut, ansvara för ekonomiadministrationen och bistå sekretariatet i genomförandet av internationella resor och besök. Det är viktigt att du känner dig hemma i en digital miljö för att utveckla enhetens rutiner och för att kunna vara ett bra stöd. Vidare kommer du att arbeta i ärendehanteringssystem, vara administratör i SharePoint och ett IT-stöd på sekretariatet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och gärna någon kompletterande administrativ utbildning. Du har erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter och har arbetat i ärendehanteringssystem och med ekonomiadministration. Vi vill att du har god IT-kunskap och är en van användare av Officepaketet. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska, har du kunskap i andra språk är det meriterande. Har du erfarenhet av arbete i Regeringskansliet, annan statlig myndighet eller från någon annan större organisation är det meriterande. Vidare är det meriterande om du har arbetat i SharePoint, Palasso, Proceedo eller har internationell erfarenhet (t.ex. från EU, andra internationella organisationer eller arbete inom rese- eller servicesektorn).

Dina egenskaper
För att trivas i rollen som assistent behöver du tycka det är kul med administration som kräver planering, struktur och kontroll. Du ser vad som behöver göras, är driven och vågar ta initiativ. Du är också noggrann och kvalitetsmedveten även under hög arbetsbelastning. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och är serviceinriktad, flexibel och vågar testa nya angreppssätt. Som administratör är det också viktigt att du är prestigelös, har hög integritet och gott omdöme.

Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Tomas Dahlman som är sekretariatschef, på 08-405 11 35 Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Sofia Tillfors på 08-405 23 92. Fackliga kontaktpersoner är Johan Anderson för Saco och Tobias Tengström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 juni 2018.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Näringsdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för näringspolitik, regional tillväxt och frågor inom politikområdena transporter och infrastruktur, it, boende och byggande. Näringsdepartementet ansvarar också för frågor som rör landsbygd, djur och livsmedel och för företag med statligt ägande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 maj 2018

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024