Assistent - ge kvalificerat stöd i arbetet med statsbudgeten

Arbetsbeskrivning

Budgetavdelningen, Finansdepartementet
En viktig del i regeringens arbete med att förverkliga sin politik är utformningen av statens budget. Budgetavdelningen har en central roll i detta arbete inom Regeringskansliet. Som assistent på Budgetavdelningen är du en del i vår arbetsgrupp om fem assistenter som tillsammans ger administrativt stöd och IT-stöd i framtagandet av bl.a. budgetpropositionen. Vi erbjuder ett stimulerande jobb som ställer höga krav på kvalitet, snabb leverans och flexibilitet. Som medarbetare på Budgetavdelningen får du en spännande vardag i en verksamhet som bistår finansministern.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Utöver administrativt stöd i framtagandet av regeringens budgetpropositioner stöttar vi avdelningens medarbetare och chefer. I arbetet ingår också förberedelser av möten och resor, och i vissa fall samordning av externa besök från utlandet och/eller myndigheter samt institutioner. Du kommer att arbeta både självständigt och nära tillsammans med oss i assistentgruppen på Budgetavdelningen.

Din bakgrund
Du har gymnasieutbildning samt ett par års arbetslivserfarenhet. Du gillar att ge service och trivs när det händer mycket. Du är van att få saker att fungera och har öga för både detaljer och helheten. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är van att arbeta med IT och kan Officepaketets alla delar mycket väl. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i SharePoint och ekonomiadministration som t.ex. ekonomisk uppföljning. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom Regeringskansliet eller annan myndighet, är meriterande.

Dina egenskaper
Du är ansvarstagande, serviceinriktad och noggrann samt lyhörd för verksamhetens behov. Vidare är du van att ta egna initiativ och klarar att tidvis arbeta under hög tidspress. Du har ett flexibelt förhållningssätt och god samarbetsförmåga. Du agerar med gott omdöme och med integritet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Två tidsbegränsade tjänster om 12 månader. Tillträde snarast. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta samordnande assistent Emma Karlsson på 08-405 55 99. Du är också välkommen att kontakta personalspecialisten Malin Nilsson på 08-405 20 83. Fackliga kontaktpersoner är Peter Österberg för Saco och Lotta Nordqvist för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2 juni 2019


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Finansdepartementet, som är ett av elva departement, ansvarar för finanspolitiken och frågor som rör finansmarknad, internationellt ekonomiskt samarbete, förvaltningspolitik, län, kommuner och landsting, prognoser och nyckeltal, skatter, spelfrågor, konsumentfrågor samt statens budget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet Stockholm
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Visstidsanställning 12 månader Ej specificerat
  • Publicerat: 17 maj 2019

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024